• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت دولتی

  1. صفحه اصلی
  2. رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

خط‌مشی صدور مجوز

اهداف و چشم‌انداز نشریه

اعضای هیات تحریریه

محورهای پذیرش مقالات

موضوعات نشریه

فرایند پذیرش مقالات

اصول اخلاقی انتشار مقاله

فرآیند داوری

نوع مقالات قابل پذیرش

ترتیب انتشار شماره‌های نشریه

بانک ها و نمایه نامه ها

اخبار و اعلانات

اطلاعات آماری نشریه

پیوندهای مفید

کانال‌های ارتباطی

آدرس و دورنگار

رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران

    نویسنده

    • فاطمه طاهرپور

    عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند

,

نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

چکیدهپژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین سایش اجتماعی و مؤلفه های هم آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در اعضای هیأت علمی دانشگاه­های برتر ایران انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی 20 دانشگاه برتر ایران در سال تحصیلی 92-91 به تعداد 10482 نفر بود که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه­ای متناسب با حجم تعداد 384 نفر انتخاب شدند. برای سنجش متغیر هم آفرینی از پرسشنامه محقق ساخته ، برای سنجش سایش اجتماعی از پرسشنامه دافی (2002) و برای سنجش عزت نفس سازمانی از پرسشنامه پیرس و همکاران (1989) استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه­ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی و با میزان 92/0 و 94/0 تایید شد. در خصوص الگوی معادلات ساختاری هنگامی که متغیر هم آفرینی، متغیر پیش­بین و سایش اجتماعی متغیر ملاک بودند، از برازش بهتری برخوردار بود و روابط بین مولفه­های هم آفرینی و سایش اجتماعی در سطح 05/0 معنادار بود. یافته­ها در مورد متغیر میانجی نشان داد که عزت نفس سازمانی نقش میانجی ایفا نمی­کند.

کلیدواژه‌ها

  • سایش اجتماعی
  • هم آفرینی
  • عزت نفس سازمانی
  • دانشگاه‌های ایران- اعضای هیأت علمی
  • XML
  • اصل مقاله 1.05 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. Ballantyne, D. (2004). “Dialogue and its role in the development of relationship specific knowledge”, Journal of Business and Industrial Marketing, (19)2, 114-123
  2. Baumeister, R. F., Smart, L., & Boden, J. M. (1996). Relation of threatened egotism to violence and aggression: The dark side of high self-esteem. Psychological Review, 103, 5–33.
  3. Borys, B. & Jemison, D.B., (1989). Hybrid Arrangements as Strategic Alliances: Theoretical Issues in Organizational Combinations, Academy of Management Review, Vol. 14, No. 2, pp 234-249.
  4. Bowonder, B., Dambal, A., Kumar, S., Shirodkar, A. (2010), Innovation strategies for creating competitive advantage, Research-Technology Management, 53(3), 19-32.
  5. Bushman, R., Piotroski, J., & Smith, A. (2004). What Determines Corporate Transparency? Journal of Accounting Research, 2: 207-252.
  6. Chiva & Alegra and Lapiedra (2007). Measuring organizational learning capability among the workforce. International journal of manpower. Vol, 28. No3/4. Pp 224-242
  7. Crossley, C., 2009. Emotional and behavioral reactions to social undermining: A closer look at perceived offender motives, Organizational Behavior and Human Decision Processes, vol. 108, no.1, pp. 14-24.
  8. Crossley, C.,(2009). Emotional and behavioral reactions to social undermining: A closer look at perceived offender motives, Organizational Behavior and Human Decision Processes, vol. 108, no.1, pp. 14-24.
  9. Diaz-Mendez and Gummesson, (2012) " value co-creation and university teaching quality: consequences for the European higher education area (EHEA)", Journal of Service Management, Vol. 23 Iss: 4
  10. Duffy .K. and Ganster .G. & Pagon (2002). Social undermining in the workplace, Academy of Management Journal, Vol. 45, No.2,331-351.
  11. Duffy, M. K., Shaw, J. D., & Stark, E. M. (2000). Performance and satisfaction in conflicted, interdependent groups: When and how does self-esteem make a difference? Academy of management Journal, 43, 772–784.
  12. Duffy, M.K., Ganster, D.C., Shaw, J.D., Johnson, J.L., & Pagon, M. (2006a). The social context of undermining behavior at work. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 101, 105-126.
  13. Duffy, M.K., Scott, K.L., Shaw, J.D., Tepper, B.J., & Aquino, K. (2012). A social context of envy and social undermining. Academy of Management Journal, 55(3), 643–666.
  14. Fang, R. (2010). Peer Influence on Undermining Behaviors in the Workplace: A Social Network Perspective. PhD thesis, submitted to the faculty of the graduate school of the university of Minnesota.
  15. Ferris, D.L, Brown, D.J., & Heller, D. (2009) Organizational supports and organizational deviance: The mediating role of organization-based self-esteem. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 108, 279-286.
  16. Forsström, B. (2005). Value Co-Creation in Industrial Buyer- Seller Partnerships – Creating and Exploiting Interdependencies. An Empirical Case Study. http://www.impgroup.org/uploads/ dissertations/dissertion_19.
  17. Fuller, J. B., Barnett, T., Hester, K., & Relyea, C. (2003). A social identity perspective on the relationship between perceived organizational support and organizational commitment”, The Journal of Social Psychology, 143 (6), 789-791.
  18. Granados, N., Gupta, A., & Kauffman, R. (2006). The impact of IT on market information and transparency: a unified theoretical framework. Journal of the Association for Information Systems 7(3): 148-178.
  19. Guillermo Enz, M.A (2009). Co -creation of value: managing cross-functional interactions in buyer-supplier relationships. PhD, Thesis on Business Administration, The Ohio State University: 232 Pages.
  20. Hui, C., & Lee, C. (2000). Moderating effects of organization-based self-esteem on the relationship between perception of organizational uncertainty and employee response. Journal of Management, 26(2): 215–232.
  21. Khorshidi A, Mahdavi M, Salmani Ghahbazi A.(2006) The effective factors and indicators on the efficiency of universities and higher education centers. Quarterly Journal in Medical Education System. Autumn and Winter;2,5:75–99. In Persion.
  22. Kirkpatrick, L., Waugh, C., Valencia, A., & Webster, G. (2002). The functional domain specificity of self-esteem and the differential prediction of aggression. Journal of Personality and Social Psychology, 82, 756–767.
  23. Kristensson, P., Matthing, J. & Johansson, N. (2008) Key strategies for the successful involvement of customers in the co-creation of new technology-based services. International journal of service industry management, 19(4), pp 474-491.
  24. Lin Dar,. O. (2010)Trust In Co-Workers and Employee Behaviors At Work. International Review of Business Research Papers. Vol.6, No.1, Pp.194-204.
  25. Maplesa, J., D.Miller, J., F.Wilsoberta, I., R.Fewa, I. and Zeichnera, a. (2010). Narcissistic personality disorder and selfesteem: An examination of Differential relation with self report and laboratory-based aggression. Journal of Research in Personality, 44(4),559-563.
  26. Payne, A.F., Storbacka, K., Frow, P., (2008). Managing the co-creation of value. Journal of the Academy of Marketing Science 36 (1), 83–96.
  27. Pierce, J. & Gardner, D. G. (2004). Self-esteem within the work and organizational context: A review of the organization based self-esteem literature, Journal of management, 30, 591-622.
  28. Pierce, J. L, Gardner, D. G., Cummings, L. L., & Dunham, R. B. (1989). Organization-based self-esteem: Construct definition, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 32, 622–648.
  29. Prahalad, C.K. and Ramaswamy, Venkat (2004), The future of Competition: co-creating unique value with customers, Harvard Business School Publishing, Boston.
  30. Prahalad, C.K. and Ramaswamy, Venkat (2004),”co-creating unique value with customers”, Strategy and Leadership, Vol. 32 No. 3, pp. 4-9.
  31. Qureshi,J,A. & Shahjehan, A. & Zeb, F. and Saifullah, K. (2011)The effect of self-esteem and organizational identification on organizational citizenship behavior: A case of Pakistani public sector university. African Journal of Business Management Vol.5 (9), pp. 3448-3456.
  32. Romero, D., Molina, A. (2009), Value co-creation and co-innovation: linking networked organizations and customer communities, leveraging knowledge for innovation, in Collaborative Networks, IFIP Advances in Information and Communication Technology, 307, 401-412
  33. Sarawati Hj. Johar, Siti; Mad Shah, Ishak; Abu Bakar, Zainudin. (2013)." Neuroticism Personality and Emotional Intelligence of Leader, and Impact towards Self-esteem of Employee in Organization", 3rd World Conference on Psychology, Counselling and Guidance, Procedia - Social and Behavioral Sciences,Malaysia, 84: 431– 436.
  34. Savin, R., & Jaquish, G. (1981). The assessment of adolescent self-esteem: A comparison of methods. Journal of Personality, 49, 324–336.
  35. Strongman, L.(2013)The Psychology of Social Undermining in Organizational Behaviors. The Australian and New Zealand Journal of Organizational Psychology, Volume 6, e3, 1–7.
  36. Stubberup, P. (2010). Co-Creation in Danish Retail Banking.Master‟s Thesis Copenhagen Business School, Department of Marketing Cand. Merc. Strategic Market Creation.
  37. Tanev, S. & Bailetti, T. & Allen, S. & Milyakov, H. & Durchev, P. and Ruskov, P. (2011). How do value co-creation activities relate to the perception of firms' innovativeness? Journal of Innovation Economics, No 7, p. 131-159. DOI : 10.3917/jie.007.0131.
  38. Tanev, S., Durchev, P., Milyakov, H., Ruskov, P. (2010b), Value co-creation in open source firms and beyond, Open Source Innovation (Beyond Software) Workshop, Strasbourg, France, Feb. 24-25, 2010: http://cournot.u-strasbg.fr/users/osi/program/.
  39. Vinokur, A. D., Price, R.. & Gaplan. R. (1996). Hard times and hurtful partners: How financial strain affects depression and relationship satisfaction of unemployed persons and their spouses. Journal of Personality and Social Psychology, 71: 166-179.
  40. Whelpley and McDaniel (2011). Self-esteem and Counterproductive Behaviors: A Meta-analytic Review. Virginia Commonwealth University. Paper presented at the 26th Annual Conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology. Chicago.
  41. Zhang,. X. & Ye,. C. & Chen,. R. Wang,. Z. (2011). Multi-focused strategy in value co-creation with customers: Examining cumulative development pattern with new capabilities. Production Economics No,132 .pp122–130.
    • تعداد مشاهده مقاله: 795
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 422
چشم انداز مدیریت دولتی
دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 1
خرداد 1396
صفحه 109-128
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.05 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 795
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 422

APA

طاهرپور, فاطمه. (1396). رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران. چشم انداز مدیریت دولتی, 9(1), 109-128.

MLA

فاطمه طاهرپور. "رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران". چشم انداز مدیریت دولتی, 9, 1, 1396, 109-128.

HARVARD

طاهرپور, فاطمه. (1396). 'رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران', چشم انداز مدیریت دولتی, 9(1), pp. 109-128.

VANCOUVER

طاهرپور, فاطمه. رابطه بین سایش اجتماعی و هم‌آفرینی با نقش میانجی عزت نفس سازمانی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های برتر ایران. چشم انداز مدیریت دولتی, 1396; 9(1): 109-128.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • تغییر رمز عبور کاربران سایت 1399-10-16

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب