• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت دولتی

  1. صفحه اصلی
  2. طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی)

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

خط‌مشی صدور مجوز

اهداف و چشم‌انداز نشریه

اعضای هیات تحریریه

محورهای پذیرش مقالات

موضوعات نشریه

فرایند پذیرش مقالات

اصول اخلاقی انتشار مقاله

فرآیند داوری

نوع مقالات قابل پذیرش

ترتیب انتشار شماره‌های نشریه

بانک ها و نمایه نامه ها

اخبار و اعلانات

اطلاعات آماری نشریه

پیوندهای مفید

کانال‌های ارتباطی

آدرس و دورنگار

طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی)

    نویسندگان

    • صابر قربانی 1
    • جعفر بیک زاده 2
    • فرهاد نژاد ایرانی 3
    • نادر بهلولی 4

    1 دانشگاه آزاد اسلامی

    2 ی

    3 س

    4 ب

,

نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)

  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش در دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی انجام شده است.طراحی/روش‌شناسی/رویکرد: روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی بوده و به لحاظ ماهیت تحقیق کمی محسوب می‌گردد. جامعه آماری مشتمل بر کلیه کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی بوده است و نمونه آماری تحقیق با استفاده از رابطه تعیین حجم نمونه بر اساس نظر «هیر» (2014)، 225 نفر انتخاب و پرسشنامه 117 گویه‌ی محقق ساخته‌ای بر اساس مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با کمک خبرگان تدوین شد و روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوایی نسبی و شاخص روایی محتوای تعیین و تائید شد. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و مقدار کل 905/0 به دست آمد. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار Lisrel  و Spss استفاده شد.یافته‌های پژوهش: بررسی مدل پارادایم نشان داد که شرایط علّی بر پدیده محوری، شرایط زمینه‌ای، مداخله‌گر و محوری بر راهبردهای سازمانی و راهبردها بر پیامدهای مدیریت دانش تأثیر مثبت و معنی‌داری دارند.محدودیت‌ها و پیامدها: با توجه به اینکه سؤالات پرسشنامه از طریق مصاحبه حضوری از خبرگان صورت پذیرفته، بنابراین درج تمامی نظرات در پرسشنامه امکان‌پذیر نبود.پیامدهای عملی: با شناسایی مؤلفه‌ها و ابعاد مختلف مدیریت دانش می‌توان از آن‌ها برای استقرار و پیاده‌سازی بهتر مدیریت دانش در سازمان‌ها استفاده کرد.ابتکار یا ارزش مقاله: این پژوهش با توجه به اینکه جزو اولویت‌های پژوهشی است و برای اولین بار در استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفته بنابراین، سعی شده یک مدل مناسب برای دستگاه‌های اجرایی برای پیاده‌سازی مدیریت دانش برای بهبود روند کاری ارائه گردد.

کلیدواژه‌ها

  • مدیریت دانش
  • ذخیره‌سازی دانش
  • انتقال و اشتراک دانش
  • کاربرد دانش
  • XML
  • اصل مقاله 1.09 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. - ابزاری،م، قربانی،حسن، خواجه زاده، سامان، مکینیان، المیرا،1390،رتبه بندی عوامل مؤثر بر اعتمادسازی، در محیط اینترنت با استفاده از تکنیک فرآیند سلسل همراتبی، فناوری اطلاعات ، (7)3،.
  2. - امینیان، ا.م ،مهدی‌زاده،ع، محمودزاده،م ،1392، بررسی رابطه کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک با رضایتمندی و وفاداری مشتریان اینترنتی (مطالعه موردی بانک صادرات ایران –سرپرستی مرکز تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه.
  3. - ایرانمنش،علی، 1390،" شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک"، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، دانشکده مدیریت گروه مدیریت بازرگانی؛ پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد.
  4. - حسینی،م،ح، قادری، سمیه، 1389، "مدل عوامل موثر بر کیفیت خدمات بانکی" ، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 3.
  5. - دامغانیان.ح، سیاسرانی کجوری.م،1391، "بررسی تاثیر امنیت ادراک شده بر اعتماد به بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان زن"، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره چهار، شماره 13.
  6. - دستگیر م، 1387، "مبانی مدیریت مالی"، جلد اول‌، چاپ سوم، نوپردازان.
  7. - دوستی، ش، نیکبخت، علیرضا، عامری، علی ، 1387، "بررسی ریسکهای موجود در ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان بانک ها در بانکداری الکترونیک" ، مجله اقتصادی، شماره 71- 72.
  8. - راعی، ر،سعیدی، ع،1385‌، "مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک"، جلد اول‌، چاپ دوم، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی.
  9. - کریمی، م.ر، سپندارند، ص، فرزانه حق شناس، (1391)، "بررسی تأثیر ادراک مشتریان از امنیت و اعتماد بر استفاده از سیستم‏های پرداخت الکترونیکی شعب بانک کشاورزی شهر تهران"، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 4، شماره 11.
  10. - میرغفوری، ح.ا، شفیعی رودپشتی، میثم، ملکشاهی، فاطمه، 1391، "رتبه بندی حیاتی موفقیت خدمات شهری در پروژه های توسعه خدمات جدید"،فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و دوم، شماره68.
  11. - نیون، پ، ،1386،‌‌ "ارزیابی متوازن"،‌‌مترجم:‌آناهیتا‌خزایی‌و‌شیما مشایخی ،جلداول‌،چاپ اول، سازمان مدیریت صنعتی.
  12. - Al-Hawari,M, & Tony Ward, (2006) , " The effect of automated service quality on Australian banks’ financial performance and the mediating role of customer satisfaction " , Marketing Intelligence & Planning,Vol. 24 No. 2, pp. 127-147.
  13. -Boukisk, Achilleas (2013), Identifying some internal S/F factors of NSD project performance, International Journal of Retail & Distribution Management, Vol. 41, No. 7, pp. 531-544.
  14. -Kelly, David; Storey, Chris (2000),"New service development: initiation strategies, International" Journal of Service Industry Management, Vol. 11, No. 1, pp. 45-62
  15. -Kim, C., Tao, W., Shin, N., Kim, K.S., (2010), “An empirical study of customers’ perceptions of security and trust in e-payment systems”, Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 9, pp. 84–95.
  16. -Ming-Yen Teoh.W, Chong.S, Lin.B, Chua.J, (2013), "Factors affecting consumers’ perception of electronic payment: an empirical analysis", Internet Research Vol. 23 No. 4, pp. 465-485.
  17. -Teoh, Wendy Ming-Yen, Chong, S.C., Lin, B., Chua, J.W., (2013), “Factors affecting consumers’ perception of electronic payment: an empirical analysis”, Internet Research, Vol. 23, No. 4, pp. 465-485.
  18. -Zhao. Anita Lifen, Koenig-Lewis. Nicole, Hanmer-Lloyd. Stuart. Philippa , Ward, (2010) ,“Adoption of internet banking services in China: is it all about trust?” International Journal of Bank Marketing , Vol. 28 No. 1, pp. 7-26.
    • تعداد مشاهده مقاله: 928
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 461
چشم انداز مدیریت دولتی
دوره 9، شماره 4 - شماره پیاپی 4
مهر 1397
صفحه 41-62
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.09 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 928
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 461

APA

قربانی, صابر, بیک زاده, جعفر, نژاد ایرانی, فرهاد, & بهلولی, نادر. (1397). طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی). چشم انداز مدیریت دولتی, 9(4), 41-62.

MLA

صابر قربانی; جعفر بیک زاده; فرهاد نژاد ایرانی; نادر بهلولی. "طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی)". چشم انداز مدیریت دولتی, 9, 4, 1397, 41-62.

HARVARD

قربانی, صابر, بیک زاده, جعفر, نژاد ایرانی, فرهاد, بهلولی, نادر. (1397). 'طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی)', چشم انداز مدیریت دولتی, 9(4), pp. 41-62.

VANCOUVER

قربانی, صابر, بیک زاده, جعفر, نژاد ایرانی, فرهاد, بهلولی, نادر. طراحی مدل مطلوب استقرار و نهادینه‌سازی مدیریت دانش (مورد مطالعه: دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی). چشم انداز مدیریت دولتی, 1397; 9(4): 41-62.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • تغییر رمز عبور کاربران سایت 1399-10-16

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب