• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

چشم انداز مدیریت دولتی

  1. صفحه اصلی
  2. تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران)

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

خط‌مشی صدور مجوز

اهداف و چشم‌انداز نشریه

اعضای هیات تحریریه

محورهای پذیرش مقالات

موضوعات نشریه

فرایند پذیرش مقالات

اصول اخلاقی انتشار مقاله

فرآیند داوری

نوع مقالات قابل پذیرش

ترتیب انتشار شماره‌های نشریه

بانک ها و نمایه نامه ها

اخبار و اعلانات

اطلاعات آماری نشریه

پیوندهای مفید

کانال‌های ارتباطی

آدرس و دورنگار

تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران)

    نویسندگان

    • محسن محمد باقری 1
    • اکبر اعتباریان 2
    • فائزه تقی پور 2

    1 دانشجو دکتری، مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.

    2 گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.

,

نوع مقاله : پژوهشی (با رویکردهای کیفی)

10.48308/jpap.2021.101608
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف:   الگوی جبران خدمت باید به گونه ای تدوین شود که پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی کارکنان بوده و منجر به ارتقای بهره وری آنان شود‌‌. بنابراین، هدف از این پژوهش تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور در بانک ملی ایران است‌‌.
طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: پژوهش حاضر برحسب هدف‌‌، از نوع تحقیقات اکتشافی - کاربردی بوده و روش‌شناسی تحقیق از نوع کیفی است که داده‌های آن از روش داده بنیاد یا زمینه‌ای (گراندد تئوری) به دست آمده است‌‌. در این پژوهش نخست با اتکاء به راهبرد پژوهشی کیفی و با استفاده از روش نمونه گیری نظری با 15 نفر از متخصصان و مدیران بانکی و 5 نفر از اساتید دانشگاه که در زمینه منابع انسانی فعالیت علمی و پژوهشی داشته اند، تا مرحله دستیابی به اشباع نظری (پس از انجام 20 مصاحبه)‌‌، مصاحبه های عمیق انجام شد و سپس داده‌های حاصل از آن با استفاده از روش نظریه پردازی داده بنیان کدگذاری و مقوله‌‌‌بندی شد‌‌.
یافته های پژوهش: بر اساس کدهای حاصل از مصاحبه‌ها عوامل علّی (نه مؤلفه)‌‌، عوامل زمینه‌ای (شش مؤلفه)‌‌، عوامل مداخله‌گر (شش مؤلفه) راهبردها (شش مؤلفه) و پیامدها (هفت مؤلفه) ‌شناسایی شد و در نهایت الگوی جبران خدمت بهره‌ور محور تدوین شد.
محدودیت ها و پیامدها: فقدان پژوهش‌های مشابه سبب شده نتایج پژوهش تحت‌تأثیر تفسیر محقق از داده های تحقیق باشد.
پیامدهای عملی: با استفاده از این الگو نه‌تنها بهره‌وری کارکنان افزایش می‌یابد، بلکه تعلق و وفاداری سازمانی، هم‌افزایی، دلبستگی سازمانی کارکنان، کیفیت‌افزایی، خوشنامی سازمانی و فرهنگ سازمانی پویا و رشدیابنده نیز ایجاد می‌شود.
ابتکار یا ارزش مقاله: مقاله منجر به درک بهتر از الگوهای جبران خدمت و ارتباط آن با بهره‌وری کارکنان به‌ویژه در سازمان‌های دولتی می‌شود.

کلیدواژه‌ها

  • جبران خدمت‌‌
  • بهره وری‌‌
  • نظریه برخواسته از داده ها
  • بانک ملی ایران
  • XML
  • اصل مقاله 1.24 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
مراجع
  1. Alshammari, A. A. (2020). The Impact of Human Resource Management Practices, Organizational Learning, Organizational Culture and Knowledge Management Capabilities on Organizational Performance in Saudi Organizations: A Conceptual Framework. Revista Argentina de Clínica Psicológica, 29(4), 714.
  2. Basit, A. A., Hermina, T., & Kautsar, M. Al. (2018). The Influence of Internal Motivation and Work Environment on Employee Productivity. KnE Social Sciences, 3(10), 790–800.
  3. Da Silva, J., Riana, I. G., & Soares, A. D. C. (2020). The Effect of Human Resources Management Practices on Innovation and Employee Performance (Study Conducted at NGOs Members of FONGTIL) Dili. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(9), 322-330.
  4. Das, K. K. (2018). Employees Perception Towards Compensation Management Practices in Software Industry: An Indian Evidience. ZENITH International Journal of Multidisciplinary Research, 8(5), 159-167.
  5. Divandari, A., Nazari, M., Seyed Javadin, S. R., Haji Karimi, A., & Rayej, H. (2018). Investigating the Effect of Compensation on Individual Performance: A Study on the Mediating Role of Internal Motivation and the Moderating Role of Self-efficacy and Reward Expectancy. Journal of Business Management, 10(3), 673-694. (in Persian).
  6. Edo, B. L., & Nwosu, I. C. (2018). Working environment and teachers’ productivity in secondary schools in Port-Harcourt Metropolis. International Journal of Innovative Psychology & Social Development, 6 (4), 39- 49. ‌
  7. Efendi, R., Rifa'i, M. N., Bahrun, K., Milla, H., & Suharmi, S. (2020). The Mediation of Work Motivation on the Effects of Work Discipline and Compensation on Performance Batik MSMEs Employees in Yogyakarta City, Indonesia. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(1), 689-703.‏
  8. Fernandes, A. A. R. (2018). The Effect of Organization Culture and Technology on Motivation, Knowledge Assets and Knowledge Management. International Journal of Law and Management, 60(5), 1087–1096.
  9. Fernandes, A. J., Hartono, H., & Aziza, C. (2020). Assessment IT Governance of Human Resources Information System Using COBIT 5. International Journal of Open Information Technologies, 8(4).
  10. Flint, D. J., Woodruff, R. B., & Gardial, S. F. (2002). Exploring the phenomenon of customers' desired value change in a business-to-business context. Journal of marketing, 66(4), 102-117.
  11. GASHAW, T. (2018). THE EFFECT OF COMPENSATION ON EMPLOYEES PRODUCTIVITY IN WALTA MEDIA AND COMMUNICATION CORPORATE (Doctoral dissertation, St. Mary's University).
  12. Hanaysha, J., & Tahir, P. R. (2016). Examining the effects of employee empowerment, teamwork, and employee training on job satisfaction. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 219, 272-282.
  13. Hofmans, J, De Gieter, s‌. &Pepermans, R‌. (2013)‌. Individual differences in relationship‌‌ between satisfaction with job rewards and job satisfaction‌. Journal of Vocational Behavior 82, 1-9‌.‌
  14. Hematian, H., Zargar, S., Mohammadi, H., Vakilaroaya, Y. (2020). Modeling the Impact of Internet of thing on Human Resource Management; Case Study: State Airlines. Public Administration Perspaective, 11(3). (in Persian).
  15. Ifeanyi, C‌‌.‌ (2018)‌.‌ The Effect of Compensation Management In Organizational Performance‌‌.‌ Thesis, Godfrey okoye University Ugwuomu-Nike, Enugu‌‌.‌
  16. Jacobs, R., Mannion, R., Davies, H. T., Harrison, S., Konteh, F., & Walshe, K. (2013). The relationship between organizational culture and performance in acute hospitals. Social science & medicine, 76, 115-125.‏
  17. Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1988). Criteria for Assessing Naturalistic Inquiries as Reports.
  18. Lindström, M. (2014). Does social capital include trust? Commentary on Carpiano and Fitterer.Social Science & Medicine, 116, 235-236.
  19. MirKazemi, S. O., Rastgoo, S., & Khorashadizadeh, M. (2017). Designing an Instrument to Assess the Factors Affecting Human Resource Productivity in Iran Sports Federations. Sport Management and Development, 6(2), 1-15. (in Persian).
  20. Mabaso, C. M., & Dlamini, B. I. (2017). Impact of Compensation and Benefits on Job Satisfaction. Research Journal of Business Management, 11(2), 80–90.
  21. Okeke, M. N., & Ikechukwu, I. A. (2019). Compensation Management and Employee Performance in Nigeria. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(2).
  22. Priatna, D. K., Indriyani, D., & Roswinna, W. (2020). EFFECT OF WORK COMPENSATION AND MOTIVATION TOWARDS PRODUCTIVITY OF WORKERS (A SURVEY IN PT. NECIS INDAH CEMERLANG BANDUNG). Dinasti International Journal of Management Science, 1(4), 563-577.
  23. Purwanto, A. Sulistiyadi, A. Primahendra, R. Kotamena, F. Prameswari, M. Ong, F. (2020). Does Quality, Safety, Environment and Food Safety Management System Influence Business Performance? Answers from Indonesian Packaging Industries. International Journal of Control and Automation. 13(1). 22-35. http://sersc.org/journals/index.php/IJCA/article/vi ew/4834.
  24. Ramli, A. H. (2019). Compensation, job satisfaction and employee performance in health services. Business and Entrepreneurial Review, 18(2), 177-186.
  25. Strauss, A. L., Corbin, J. M., Niewiarra, S., & Legewie, H. (1996). Grounded theory: Grundlagen qualitativer sozialforschung. Weinheim: Beltz, Psychologie-Verlag-Union.
  26. Strauss, A., & Corbin, J. M. (1997). Grounded theory in practice. Sage.
  27. Sarshar, E., Samiei, R. (2019). Identifing the Components of Human Resource Improvement with an Emphasis on Meritocracy in the Iranian Government. Public Administration Perspaective, 10(4), 176-191. (in Persian)
  28. Sharp, B. (2019) How compensation affects employee performance. Retrieved from http://www.info@chrsoft.com.
  29. Siddiqi, T., & Tangem, S. (2018). Impact Of Work Environment, Compensation And Motivation On The Performance Of Employees In The Insurance Companies Of Bangladesh. South East Asia Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 15(5), 153-162.
  30. Sarlak, M., & Nooriaee, M. H. (2017). Identifying Factors Effecting on Rip Currents of Public Organizations Using Grounded Theory. Journal of Public Administration, 8(4), 533-570.‏ (in Persian)
  31. Sudiardhita, K. I., Mukhtar, S., Hartono, B., Sariwulan, T., & Nikensari, S. I. (2018). The effect of compensation, motivation of employee and work satisfaction to employee performance Pt. Bank Xyz (Persero) Tbk. Academy of Strategic Management Journal, 17(4), 1-14.‏
  32. Teimouri, H., Shahin, A., Shaemi Barzoki, A., & Karimi, A. (2018). A Pattern of Competency-Oriented Compensation System of Employees. Management Studies in Development and Evolution, 27(90), 115-140. (in Persian).
  33. Tekieli, M., Festing, M., & Baeten, X. (2018). Centralization and effectiveness of reward management in multinational enterprises: Perceptions of HQ and subsidiary reward managers. Journal of Personnel Psychology, 17(2), 55.
  34. Tërstena, A., Goga, A. J., & Jashari, B. (2020). Improving the efficiency of human resources with the use of new technologies and reorganization process. International Journal of Research in Business and Social Science (2147-4478), 9(1), 31-38.
  35. Wei, Y., O'Neill, H., Lee, R. P., & Zhou, N. (2018). The impact of innovative culture on individual employees: The moderating role of market information sharing. Journal of Product Innovation Management, 30(5), 1027-1041.
    • تعداد مشاهده مقاله: 910
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 925
چشم انداز مدیریت دولتی
دوره 12، شماره 2 - شماره پیاپی 46
تیر 1400
صفحه 77-104
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.24 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 910
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 925

APA

محمد باقری, محسن, اعتباریان, اکبر, & تقی پور, فائزه. (1400). تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران). چشم انداز مدیریت دولتی, 12(2), 77-104. doi: 10.48308/jpap.2021.101608

MLA

محسن محمد باقری; اکبر اعتباریان; فائزه تقی پور. "تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران)". چشم انداز مدیریت دولتی, 12, 2, 1400, 77-104. doi: 10.48308/jpap.2021.101608

HARVARD

محمد باقری, محسن, اعتباریان, اکبر, تقی پور, فائزه. (1400). 'تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران)', چشم انداز مدیریت دولتی, 12(2), pp. 77-104. doi: 10.48308/jpap.2021.101608

VANCOUVER

محمد باقری, محسن, اعتباریان, اکبر, تقی پور, فائزه. تدوین الگوی جبران خدمت بهره ور محور (مورد مطالعاتی: بانک ملی ایران). چشم انداز مدیریت دولتی, 1400; 12(2): 77-104. doi: 10.48308/jpap.2021.101608

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • تغییر رمز عبور کاربران سایت 1399-10-16

 

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب