خط مشی صدور مجوز

به منظور استفاده اولیه و استفاده مجدد از محتوای مقالات علمی منتشر شده در نشریه چشم‌انداز مدیریت دولتی و توجه به اصول مرتبط و مشابه با حق کپی‌رایت، این نشریه از ضوابط و مقررات مرتبط با Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Public License ("Public License") که مورد تأیید Creative Commons (CC) می‌باشد پیروی می‌نماید. مجوز مورد تأیید مرتبط با خطمشی‌های این نشریه از نوع CC BY-NC می‌باشد. بر اساس این مجوز،تمامی استفاده‌کنندگان، بهره‌برداران و بازنشردهندگان مقالات علمی این نشریه باید، در هنگام استفاده اولیه و مجدد از محتوای مقالات علمی منتشر یافته‌ی این نشریه حتماً به موارد زیر توجه نمایند:

1. اقتباس، تکثیر و به اشتراک‌گذاری تمام یا بخشی از متن مقالات فقط برای مقاصد غیر تجاری مجاز می‌باشد. این مجوز جهانی، بدون پرداخت بهره‌ی مالکانه یا هزینه‌ی پروانه (حق تألیف)، بدون سایر مجوزهای فرعی، به صورت غیر انحصاری و غیر فابل فسخ به تمامی استفاده‌کنندگان و بهره‌برداران از محتوای مقالات منتشر شده در این نشریه اعطا می‌گردد (terms and conditions).

2. امکان استفاده از تمام یا بخشی از محتوای مقالات این نشریه در هر گونه رسانه و قالبی مجاز می‌باشد؛ بعلاوه، امکان انجام اصلاحات فنی بر روی محتوای مقالات جهت ارائه در رسانه‌ها و قالب‌های کنونی و یا حتی در رسانه‌ها و قالب‌هایی که در آینده وجود خواهد داشت، مجاز می‌باشد (Media and formats).

3. محدودیت خاصی در خصوص استفاده‌کنندگان و بهره‌برداران محتوای مقالات این نشریه وجود ندارد (No downstream restrictions).

4. حقوق اخلاقی، حق یکپارچگی (احترام به تمامیت افراد شامل حمایت دولت‌ها از حق زندگی و احترام به ممنوعیت شکنجه و بدرفتاری، به طوری که در مواقع اضطراری عمومی نتوان از میزان آنها کاست)، حق نامورسازی (جلب توجه و اشتهار ناشی از چاپ مقاله)، مالکیت خصوصی و سایر حقوق فردی برای نویسندگان مقالات و نشریه چشم‌انداز مدیریت دولتی همواره محفوظ خواهد بود. 

5. استفاده از محتوای مقالات منتشر شده در این نشریه جهت ثبت اختراع یا اکتشاف ممنوع می‌باشد.

6. استفاده از محتوای مقالات منتشر شده در این نشریه تحت هر نوع عنوان و علامت تجاری ممنوع می‌باشد.

7. به جز در موارد تجاری و تبلیغاتی، نشریه چشم‌انداز مدیریت دولتی هیچ‌گونه مبلغی را به منظور صدور مجوز جهت استفاده از محتوای مقالات علمی منتشر شده دریافت نمی‌نماید.

8. هنگام استفاده اولیه یا استفاده مجدد از محتوای مقالات منتشر یافته در این نشریه، حتماً باید موارد زیر از طرف استفاده‌کنندگان و بهره‌برداران مورد اشاره واقع گردد:

1-8. مشخصات، عناوین و وابستگی سازمانی کامل نویسندگان

2-8. عنوان نشریه

3-8. اطلاعیه‌ای که به این مجوز اشاره دارد.

4-8. یک URL یا هایپرلینک به آدرس اینترنتی مقاله در سایت نشریه

9. تمامی پایگاه‌های نمایه‌سازی مقالات و دستاوردهای علمی به شرط رعایت و بیان مفاد کامل این مجوز در سایت خویش، می‌توانند تمام یا قسمتی از مقالات علمی منتشر شده در این نشریه را نمایه نمایند.

10. این نشریه هیچ‌گونه تعهد، ضمانت یا نمایندگی صریح، ضمنی و قانونی را در خصوص محتوای مقالات منتشر شده اعطا نمی‌کند.

11. این نشریه در قبال هرگونه ادعای حقوقی شامل غفلت، قصور، ادعاهای مستقیم، غیر مستقیم، منحصر به فرد، اتفاقی، ضمنی، پیامددار (تبعی)، تنبیهی، تقلیدی و یا در خصوص هر نوع هزینه، خسارت، مخارج و آسیب ناشی از استفاده کامل یا بخشی از محتوای مقالات علمی منتشر شده در این نشریه هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. حتی اگر در خصوص چنین مواردی از قبل و در محتوای مقالات انتشار یافته اشاره شده باشد، همچنان عدم مسئولیت نشریه به قوت خود باقی است.

12. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مجوز به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode#s2a4

 13. برای آگاهی از ارجاع-غیرتجاری 4.0 بین‌المللی (CC BY-NC 4.0) به آدرس اینترنتی زیر مراجعه فرمایید.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.fa