نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)
نویسندگان
1 دانشگاه تهران
2 دانشگاه امام حسین (ع).
چکیده
یندهپژوهی فردی موج جدیدی در مطالعات آیندهپژوهانه است. مطالعه و پژوهش در حوزههای کارآفرینی و آیندهپژوهی نشان میدهد که آیندهپژوهی فردی و کارآفرینی میتوانند دستاوردهای چشمگیر متقابلی داشته باشند. کارآفرینی مفهومی است که نمیتوان آن را جدا از "آینده" در نظر گرفت. کارآفرینان پتانسیل بالایی در شکلدادن به آینده، همراه با ارزشآفرینی دارند. از این رو، مطالعه فرآیند آیندهپژوهی فردی کارآفرینان، مطالب ارزشمندی برای مطالعات روانشناختی، علوم شناختی و جامعهشناختی کارآفرینی و مطالعات آیندهپژوهانه به همراه دارد. نظریه برخواسته از دادهها به استخراج مدلی برای فرآیند آیندهنگر کارآفرینان کمک میکند. در این مدل، شرایط علیوقوع خودنگاره(نگرش و رفتار آیندهپژوهانه در زندگی فردی و شغلی) کارآفرینان، علل بستر، شرایط مداخلهگر، استراتژیها و چگونگی منتجشدن این فرآیند به پیامدهایی که تضمینکننده رشد فرد و اجتماع هستند، بنابر روایتهای 12 کارآفرین مشخص میشوند که تعریف دیدهبان جهانی کارآفرینی از بین مدیر-مالکان کسبوکار تثبیت شدهای که 5/3 سال از عمر آن می گذرد، انتخاب شدند
کلیدواژهها