نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)
نویسندگان
1 دانشگاه علم و هنر یزد.
2 دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی.
3 دانشگاه یزد
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و تعیین استراتژیهای اصلی مدیریت دانش و همچنین شاخصهای مربوط به هر استراتژی در «سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، معاونان و کارشناسان «سازمان صداوسیما» است. دراینپژوهشبااستفادهازنظرهای خبرگانمهمتریناستراتژیهای «سازمان صداوسیما»،استخراجوباتلاقیایناستراتژیها و استراتژیهای دانشی سازمان (استراتژی کدگذاری و شخصیسازی دانش)اولینخانهکیفیتایجادشد.دومینخانهکیفیتبااستفادهازنتایجاولینخانه،رابطهمیاناستراتژیهای دانشی و راهکارهای فنی برای رسیدن به این استراتژیها رابررسیوراهکارهارارتبهبندیمیکند. یافتههای پژوهش نشان میدهند که استراتژی توسعه و بهبود سیستمها و تجهیزات فنی مهمترین استراتژی سازمان است؛ همچنین درنتیجه رتبهبندی استراتژیهای دانشی سازمان، استراتژی کدگذاری اولین رتبه و استراتژی شخصیسازی دومین رتبه را کسب کرده است. از میان راهکارهای دانشی نیز راهکار «حمایت مدیران اجرایی سطح بالا از فعالیتهای دانشی» رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
کلیدواژهها