Document Type : Research Article (with quantitative approaches)

  1. . دانایی‌فرد، حسن؛ حسن‌زاده، علیرضا و سالاریه، نورا (1389). طراحی سنجه بی‌تفاوتی سازمانی: پژوهشی ترکیبی. اندیشه مدیریت راهبردی، (2)4.
  2. رضائیان، علی (1385). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
  3. لطیفیان، مختار؛ طولابی، زینب و لطیفیان، بهزاد (1392). بررسی رابطه بی‌تفاوتی سازمانی با تعهد سازمانی کارکنان بانک ملت استان ایلام. شیراز: مدیریت چالش‌ها و راهکارها.
  4. غفارزاده آهنگر، ثریا؛ برومند، محمدرضا و حامی، محمد (1393). بررسی بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان ورزش و جوانان استان مازندران. تهران: مجموعه مقالات کنفرانس بین‌المللی مدیریت.
  5. نظیفی، مصطفی؛ داوودی، امیرحسین و حسین‌زاده، داوود (1393). بی‌تفاوتی سازمانی عامل اساسی سکوت و آوا در سازمان‌های آموزشی. تهران: کنفرانس بین‌المللی دست‌آوردهای نوین پژوهشی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد.
  6. Anjali Patricia, (2010). Predicting burnout: assessing the incremental validity of emotional intelligence beyond personality. Alliant international university. Sandiegott, 133 Pages. 3428766.
  7. Danaee Fard, H., & Eslami, A. (2010). Discovering Theory of Organizational Indifference: A Grounded Theory Strategy. European. Journal of Scientific Research.40(3), 450-460.
  8. Ehrheart, D. (2014).The Organizational Effect of Indifference. Lucile Packard Children's Hospital Stanford. 46, 126-140.
  9. Clerq, D. & Rius, I. B. (2007). Organizational Commitment in mexican small and medium-sized firms: the role of climate and entreneurial oriention. journal of small business management, 45(4), 467-490.
  10. Gehani, R. Ray & Gehani. R. (2007). Mar y Parker Fol ET is Constructive Conflict: APsychological Foundation of Busines Administration. For In ovation Global Enterprises. International Journal of Public Administration, 30, 387-404.
  11. Grant, A., M., Campbel Elizabeth M., Chen Grace, Cot one Ke Nan, Lapedis David, Le Karen (2007). Impact and the Art of Motivation Maintenance: The Effects of Contact with.
  12. Http://www.americancityandcounty.com/issue20030801 (2015). How to overcome organizational indifference. Learn about ways to increase employee satisfaction for proven results.
  13. Id. (2006). Overcome organizational indifference: Nonprofit world, 24.
  14. McCrae, R.R., Terracciano, A. et al. (2005). Universal feauture of personality traits from the observer’s perspective: data from 50 cultures. Journal of personality and social psychology. 88:PP: 547-561.
  15. Mollaabbasi, H. Rezaeemanesh, B., & Salehi Sadaghiani, J. (2013). A study on relationship between emotional intelligence and organizational indifference through the organizational commitment: A case study of an Iranian firm. Management science letters, 3, 1327-13320.
  16. Murphy Michael, G., & Mackenzie, D. K. (2002). Ambiguity، ambivalence and indifference in organizational values. Human resource management journal 12(1).
  17. Mathieu, J. E., Zajac, P. M. (1990). A Review and meta - analysis of the antecedents, correlates and consequences of organization commitment. Psychological Bulletin, 108, 171-194.
  18. Meyer, J. P., & Allen, N. G. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89.
  19. Mowday, R. T., Porter, L. W., & Steers, R. M. (1982). Employee-organizational linkages:the psychology of commitment, absenteeism andturnover. NewYork: Academic Press.
  20. Peryer, Ch., & Jordan, C. The Influence of Leader Behaviors on OrganizationalCommitment: A Study in the Australian Public Sector. Intl Journal of Public Administration, 28, 379-396, 205. Public Services and Personal Relationships (1215).
  21. Porter, L. M., Steers, R. M., Mowday, R. T. & Boulian, P. V. (1991).
  22. Richardson Het ie, A., Yang, J., Vandenberg, Robert J., DE Joy David, M. & Wilson Mark, G. (2008). Perceived Organizational Sup ortis Role in Stres or-Strain Relationships. Journal of Managerial Psychology. 23(7), 789-810.
  23. Robnagel, S. Ch., & Guido, H. (2010). Older Workersi Motivation: Against the Myth of General Decline. Management Decision, 48(6).