نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)
نویسندگان
1 . دانشیار، دانشگاه بوعلی سینا، همدان.
2 2. دانشجوی دکتری، دانشگاه بوعلی سینا، همدان.
چکیده
هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش ICT بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان امور آب و فاضلاب شهر اراک هستند که تعداد 215 کارمند در دو گروه (آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده) بهعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدل پذیرش فناوری دیویس استفاده شد. نتایج نشان داد بین کارکنان آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده در 5 متغیر مدل پذیرش فناوری تفاوت معنادار وجود دارد. بر اساس تحلیل دادهها، همۀ روابط بین متغیرهای مدل ساختاری گروه آموزشدیده با توجه به تأثیر آموزش، مثبت و معنادار به دست آمدند و با عنایت به شاخصهای برازش، مدل ساختاری پذیرش فناوری گروه آموزشدیده دارای برازش مناسب و بر همین اساس قابلیت بهکارگیری در جامعه موردنظر را دارا است.
کلیدواژهها