چمپی، جیمز و نوریا، نیتین (1384). با شتاب به پیش بهترین نظریهها درباره مدیریت دگرگونی اثر هیجده نفر از بزرگترین اندیشمندان و صاحبنظران معاصر. ترجمه محمود طلوع مکان کی، تهران: انتشارات رسا.
چمپی، جیمز (1377). طرحریزی دوباره مدیریت، دستور کار رهبری نوین. ترجمه ایرج پاد، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
رادکریشنان، آر. بالاسوبرامانیان، اس (1390). مهندسی مجدد فرآیندهای کسبوکار مفاهیم و مطالعات موردی. ترجمه عادل آذر، سعید جهانیان، تهران: انتشارات سمت.
رزمی، جعفر، سنگری، محمد صادق و عظیمزاد، نیما (1387). مهندسی مجدد و مدیریت تغییر رویکرد نظری. تهران: انتشارات مطالعات و موسسات بازرگانی.
ریاحی، رضا (1390). مهندسی مجدد. تهران: انتشارات نقش گستران بهار.
سوری، حسن (1386). مهندسی مجدد در سازمانهای ایرانی. تهران: انتشارات رسا.
نظری، غلامرضا و حسنزاده، علی (1388). پیادهسازی مهندسی مجدد فرآیندها با رویکردی کاربردی. تهران: انتشارات کتاب مهربان.
همر، مایکل (1386). مدیریت سده بیستویکم، فراسوی مهندسی دوباره. ترجمه عبدالرضا رضایینژاد، تهران: انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا .
همر، مایکل (1388). مهندسی مجدد پروسه های کسبوکار شرکتها، سازمانها و بنگاههای تجاری و صنعتی. ترجمه عباس اکبری، تهران: انتشارات تیموری.
اصفهانی، محمد (1391). مهندسی مجدد فرآیند نظام پیشنهادها در شرکت بهرهبرداری متروی تهران. فصلنامه علمی،فنی، پژوهشی حملونقل محور توسعه، شماره 4.
Alter, S. (1999). Information systems: a management perspective. Amsterdam: Addison Wesley.
Davenport, T.H. (1992).Process Innovation: Reengineering Work through Information Technology. Harvard Business School Press.
Davenport, T. H., & Short, J. E. (1990). The new industrial engineering: information technology and business process redesign. Sloan management review, 31(4).
Grant, D. (2002). A wider view of business process reengineering. Communications of the ACM, 45(2), 85-90.
Grover, V., Jeong, S. R., Kettinger, W. J., & Teng, J. T. (1995). The implementation of business process reengineering. Journal of Management Information Systems, 12(1), 109-144.
Gunasekaran, A., & Nath, B. (1997). The role of information technology in business process reengineering. International journal of production economics, 50(2), 91-104.
Jansen-Vullers, M. H., & Reijers, H. A. (2005). Business process redesign in healthcare: Towards a structured approach. information system and operationach, 43(1), 321-339.
Hammer, M. (1990). Reengineering work: don't automate, obliterate. Harvard business review, 68(4), 104-112.
Hammer, M., & Champy, J. (1994). Reengineering the Corporation: Manifesto for Business Revolution, A. New York: HarperCollins.
Hanafizadeh, P., Moosakhani, M., & Bakhshi, J. (2009). Selecting the best strategic practices for business process redesign. Business Process Management Journal, 15(4), 609-627.
Hanafizadeh, P., & Osouli, E. (2011). Process selection in re-engineering by measuring degree of change. Business Process Management Journal, 17(2), 284-310.
Jablonski, S., & Bussler, C. (1996). Workflow Management Systems: Modelling Concepts, Architecture and Implementation: International Thomson Publishing Services.
Jurisch, M. C., Ikas, C., Palka, W., Wolf, P., & Krcmar, H. (2012). A review of success factors and challenges of public sector BPR implementations. Paper presented at the System Science (HICSS), 2012 45th Hawaii International Conference on.
Kassahun, A. E., & Molla, A. (2013). BPR complementary competence: definition, model and measurement. Business Process Management Journal, 19(3), 575-596.
Maleki, T., & Beikkhakhian, Y. (2011). Business process reengineering implementation: an investigation of critical success factors. International Proceedings of Economics Development & Research, 21, 312-325.
Martin J. (1978). The best practice of business. London: John Martin Publishing.
Netjes, M., Mans, R. S., Reijers, H. A., van der Aalst, W. M., & Vanwersch, R. J. (2010). Bpr best practices for the healthcare domain. Paper presented at the Business Process Management Workshops.
Reijers, H. A., & Liman Mansar, S. (2005). Best practices in business process redesign: an overview and qualitative evaluation of successful redesign heuristics. Omega, 33(4), 283-306.
Seidmann, A., & Sundararajan, A. (1997). The effects of task and information asymmetry on business process redesign. International journal of production economics, 50(2), 117-128.
Tarokh, M. J., Sharifi, E., & Nazemi, E. (2008). Survey of BPR experiences in Iran: reasons for success and failure. Journal of Business & Industrial Marketing, 23(5), 350-362.