نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)
نویسندگان
1 * دانشیار، مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان (نویسنده مسئول).
2 ** دانشجوی دکتری، مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان.
چکیده
هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش ICT بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان امور آب و فاضلاب شهر اراک هستند که تعداد 215 کارمند در دو گروه (آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده) بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدل پذیرش فناوری دیویس استفاده شد. نتایج نشان داد بین کارکنان آموزشگذرانده و آموزشنگذرانده در 5 متغیر مدل پذیرش فناوری تفاوت معنادار وجود دارد. بر اساس تحلیل دادهها، همه روابط بین متغیرهای مدل ساختاری گروه آموزشدیده با توجه به تأثیر آموزش، مثبت و معنادار بهدست آمدند و با توجه به شاخصهای برازش، مدل ساختاری پذیرش فناوری گروه آموزشدیده دارای برازش مناسب است و بر همین اساس قابلیت بهکارگیری در جامعه موردنظر را دارد.
کلیدواژهها