Document Type : Research Article (with quantitative approaches)

  1. . احمدی، سیدعلی اکبر؛ درویش، حسن؛ سبحانی‌فر، محمدجواد؛ فاضلی کبریا، حامد (1393). طراحی و تبیین الگوی مفهومی شایستگی‌های منابع انسانی در نهج‌البلاغه با استفاده از تکنیک تحلیل مضمون و ISM. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، 17(64).
  2. اسدی فرد، رویا، خائف الهی، احمدعلی، رضاییان، علی (1390). مدل شایستگی مدیران دولتی ایران (بر اساس صحیفه امام (ره) ) رویکرد استراتژی تئوری داده بنیاد. نشریه مدیریت دولتی. 3( 8)، 75-92.
  3. پاک نیا، عبدالکریم (1380). ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی. نشریه مبلغان. شماره 48.
  4. پورعزت، علی‌اصغر (1390). اداره سالم به روایت نهج‌البلاغه. فصلنامه نهج‌البلاغه، 31، ص 69 تا 93.
  5. جزایری، رضوان السادات (1380). شایسته‌سالاری در سیره مدیریتی امام علی (ع). پژوهشنامه انقلاب اسلامی، 6، 23 - 35.
  6. جوان جعفری، احمد؛ سلطان‌آبادی، محمدعلی (1391). راهنمای کاربردی تدوین شایستگی‌های منابع انسانی. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقت صنعت ایران. چاپ اول.
  7. چیت‌ساز، احسان؛ ذالفقارزاده، محمدمهدی؛ غیاثی ندوشن، سعید (1391). تدوین الگوی شایستگی‌های محور مدیران فرهنگی – اجتماعی دانشگاه‌ها در ایران اسلامی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 1(2)، 27-48.
  8. حبیب‌نژاد، سید احمد (1385). حقوق و وظایف نمایندگی مجلس. تهران: کانون اندیشه جوان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ سوم.
  9. دانایی‌فرد، حسن؛ آذر، عادل؛ شیرزادی، مهدی (1391). چارچوبی برای شناسایی شایستگی‌های خط‌مشی گذاران ملی. فصلنامه مجلس و راهبرد، 19(70)، 5-35.
  10. درگاهی، حسین؛ علیپور فلاح پسند،محمدحسن؛ حیدری قره‌بلاغ، هادی (1389). ارائه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی مطالعه موردی شایستگی مدیران فرهنگ‌سرای‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. نشریه راهبرد یاس، 23، 92- 113.
  11. رضایی اقدم، یوسف (1389). اولویت‌بندی شایستگی‌های کلیدی موردنیاز مدیران شعب بانک کشاورزی استان تهران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و اقتصاد. دانشگاه تربیت مدرس.
  12. زاهدی، شمس السادات؛ شیخ، ابراهیم (1389). الگوی قابلیت‌های راهبردی مدیران میانی دولتی. نشریه مطالعات مدیریت راهبردی، 1، 95-139..
  13. عسگری، ناصر؛ نیکوکار، غلامحسین؛ حسین، صفری، غلامی، مهرداد (1394). الگوی شایستگی‌های مدیران دولتی جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند چشم‌انداز 1404. فصلنامه مدیریت در دانشگاه اسلامی. 4(9)، 23-38.
  14. غفاریان، وفا (1379). شایستگی مدیریتی. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
  15. قرائی پور، رضا (1382). ارزیابی شایستگی‌های مدیران شرکت ساپکو به روش بازخور 360 درجه‌ای، پایان‌نامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت، تهران، دانشگاه امام صادق (ص).
  16. قوامی، سید حسین؛ اسماعیلی، ایوب (1391). مدل شایستگی متخصص روابط عمومی. ماهنامه علمی، تخصصی انجمن روابط عمومی ایران. 82، 34-49.
  17. گلکار، بهزاد؛ ناصحی‌فر، وحید (1381). مروری بر مفاهیم شایسته‌سالاری. نشریه توسعه مدیریت، 39، 6 -10.
  18. Cochran, G. (2009). Devloping a Competency Model for a 21th century Extension Organization, Ohio State University, a doctor of dissertation.
  19. Crawford, L. (2005). Senior management perceptions of project management competence. Intenatioal Journal of Project Management, 23(1), 7-16.
  20. Draganidis, M. (2006). Competency Based Management; a review of Systems and approaches. Information Management & Computer Security, 14(1), 51- 64.
  21. Fang, C.H., Chang, S.T., & Chen, G.L. (2010). Competency development among Taiwanese healthcare middle manager: A test of the AHP approach, African Journal of Business Management, 4(13), 2845-2855.
  22. Gregory, A. (2008). Competencies of Senior Communication practitioner in the Uk: an initial study, Puplic Relation Review, 34, 215-223.
  23. Haunstein P. (2000).Competency modeling approaches and strategies. Permanent J [serial online]. Available from: www.csae.com/clie nt/csae.pdf.
  24. Hogan, J., Davies, S., & Hogan, R. (2007). Generalizing personality-based validity evidence. In S. M.
  25. Hunt, J. B. & Wallace, J. (1997). A Competency-based Approach to Assessing Managerial Performance in the Australian Context. Asia Pacific Journal of Human Resources, 35(2), 52-66.
  26. Iversen, O.I (2000). Managing people towards a Multicultural workforce: An Investigation into the Importance of Managerial Competencies across National Boarders in Europe – Differences and Similarities” Presented at the 8th World Congress on Human Resource Management Paris May 2000.
  27. Jackson, S.E. & Schuler, R.S. (2003). Managing Human Resources through Strategic Partnerships, 8th ed., South-Western, Mason, OH.
  28. Lee, Y. (2010). Exploring high- performers required competencies. Expert Systems with Applications, 37, 434-439.
  29. Mitchell, L. & Boak, G. (2009). Developing competence frameworks in uk healthcare: lesson from practice. Journal of European Indus trialtraining, 33 (8/9), 701-717.
  30. Sanghi, S. (2007). The Handbook of Competency Mapping. Copyright, SAGE publisher, 2007.
  31. Schroder, H.M. (1989). Managerial Competence: The Key to Excellence - A new strategy for management development in the information age. Kendall/Hunt Publishing Company, Iowa.
  32. Selmer, J. & Chiu. R. (2004). Required Human Resource Competencies in the Future: A Framework for Developing HR Executive in Hong Kong. Journal of World Busines,s 39, 324-336.