سیاستهای کلی نظام اداری، سایت مرکز مطالعات بهرهوری و منابع انسانی (1393).قابلدسترس در: http://www.iphrd.org/tabid/158/Default.aspx
سینایی، حسنعلی؛ داودی، عبدالله (1388). بررسی رابطه شفافسازی اطلاعات مالی و رفتار سرمایهگذاران در بورس اوراق بهادار تهران. اقتصاد «تحقیقات مالی»، 27، 43-60.
عبدالهی، علی و توکلی جوشقانی، نازنین (1393). بررسی نقش فناوری اطلاعات در شفافسازی و کاهش فساد سازمانهای دولتی. فصلنامه علمی پژوهشی چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 18، 25- 40.
فرهادی نژاد، محسن؛ لگزیان، محمد (1390)، پیمایشی طولی در زمینه علل فساد اداری و روشهای کنترل آن (1388–1378). فصلنامه علمی پژوهشی چشمانداز مدیریت دولتی، 8، 45- 60.
کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام (زیر نظر حبیب ا... شالو رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع)(1390)، مجموعه سند چشمانداز و سیاستهای کلی ابلاغی نظام جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.
مهاجری، علیرضا (1383). مبانی روش تحقیق تدارک مقالههایتحقیقی و پایاننامههای دانشجویی. چاپ اول، تهران: انتشارات امید.
موسویزاده، شهابالدین (1389). نقش آمبودزمان در تحقق نظام اداری شفاف و پاسخگو. روزنامه اطلاعات، 24977.
میرسپاسی، ناصر؛ باقرزاده، محمدرضا (1385). آسیبشناسی نظام پاسخگویی در سازمانهای دولتی. پژوهشگر، 7، 1-14.
Ballou, D., & Pazer, H. (1995). Designing Information Systems to Optimize the accuracy-timeliness tradeoff. Information Systems Research. 6(1), 51-72.
Bellamy, C., & Taylor, J. (1998). Governing in the information age.,Philadelphia :Open University Press.
Chambers, S. (2004). Behind closed doors: publicity, secrecy, and the quality of deliberation. Journal of Political Philosophy, 12(4), 389-410.
Crumpton, Michael A. (2011). The value of transparency.The Bottom Line: Managing Library Finances. 24(2),125-128.
Dadelo, S., Turskis, Z., Zavadskas, E. K., &Dadeliene, R. (2012). Multiple criteria assessment of elite security personal on the basis of ARAS and expert methods.Journal of economic computation and economic cybernetics studies and research, 4, 65-88.
Dawes, S. S. (2010, January). Information policy meta-principles: stewardship and usefulness. In System Sciences (HICSS), 2010 43rd Hawaii International Conference on , 1-10. IEEE.
Dawes, S. S., & Helbig, N. (2010). Information strategies for open government: Challenges and prospects for deriving public value from government transparency. Springer Berlin Heidelberg.
Dawes, S., Pardo, T., & Cresswell, A. (2004). Designing electronic government information access programs: A holistic approach. Government Information Quarterly, 21(1), 3-23.
Erkkila, T. (2010). Transparency and Nordic Openness: State Tradition and New Governance Ideas in Finland.Transparenz.VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Garcia-Marco, F.-J. (2010). Updating Official Publications to the Web 3.0: A Quantum Leap in e-Gov Transparency and Citizen Participation Is on Sight. Electronic Government and the Information Systems. Springer Berlin Heidelberg.
Jaffe, R., Nash, R. A., Ash, R., Schwartz, N., Corish, R., Born, T., & Lazarus, H. (2006). Healthcare transparency: Opportunity or mirage. Journal of Management Development, 25(10), 981-995.
Kim, S., & Cho, K. (2005). Achieving Administrative Transparency Through Information Systems: A Case Study in the Seoul Metropolitan Government. Springer Berlin Heidelberg.
Mantysaari, P. (2010). The law of corporate finance: general principles and EU law. Springer, 1, 167-678.
Martinez, A. (2011). The regulation of diffusion of public sector information via electronic means: Lessons from the Spanish regulation. Government Information Quarterly, 28,188-199
Perez, C. C., Bolivar, M. P. R., & Hernandez, A. M. L. (2010). The OECD budgetary transparency: An examination of online budgetary information across European Union Countries. In Comparative E-Government, Springer New York.
Ratnovski, L. (2013). Liquidity and transparency in bank risk management. J. Finan. Intermediation, 422-439.
Stapenhurst, F., &Langseth, P. (1997). The role of the public administration in fighting corruption.International Journal of Public, 311-330.
Svensson, G. (2007). Legal requirements for transparency in appointments and promotions in Swedish higher education institutions.International Journal of Public Sector Management, 20(2), 118- 133.
Turskis, Z., &Zavadskas, E. K. (2010). A novel method for multiple criteria analysis: grey additive ratio assessment (ARAS-G) method. Informatica, 21(4), 597-610.
Weber, R. H. (2010). Discussion Topics of Internet Governance. In Shaping Internet Governance: Regulatory Challenges. Springer Berlin Heidelberg.
Xenakis, A., &Macintosh, A. (2003) Knowledge Management in Electronic Government. Springer Berlin Heidelberg.KMGov.