نوع مقاله : پژوهشی (با رویکردهای کیفی)
نویسندگان
دانشگاه شهید بهشتی
چکیده
چکیده طی چند سال گذشته بحثهای گستردهای درباره اهمیت مدیریت دانش در جامعه ما صورت گرفته است. مدیریت دانش و مفاهیم استراتژی مرتبط بهعنوان اجزا مهم و ضروری برای سازمانها بهمنظور بقا و حفظ توان رقابتی ترویج میشوند. بیشتر مدیران، دانش را بهعنوان عامل اساسی بقای سازمان قلمداد میکنند، به هرحال دانش و تسهیم آن همواره یک دارایی باارزش و جز مهم تولید و خدمات بوده است. بر همین اساس این پژوهش درصدد آزمون و بررسی میزان رابطه تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی بانک پارسیان بوده است که در این راستا رابطه پنج بعد تسهیم دانش ترتیبی، آشکار، پنهان، کارشناسی و استراتژیک و کیفیت خدمات سازمانی که شامل پنج بعد عوامل ملموس، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی میباشد را مورد بررسی قرار داده است. روش پژوهش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش نیز روسای ادارات و کارشناسان واحدهای سازمانی بودند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین تسهیم دانش و کیفیت خدمات سازمانی این بانک رابطه معناداری وجود دارد. کلیدواژهها: تسهیم دانش؛ کیفیت خدمات سازمانی.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Knowledge Sharing and Service Quality of Organizational Units (Case Study: Parsian Bank)
کلیدواژهها [English]
10.Dixon, N.M. (2000). Common Knowledge: How Companies Thrive by Sharing What They Know. Harvard Business Press.