نوع مقاله : پژوهشی ( با رویکردهای کمی)
نویسندگان
1 * استادیار، دانشگاه تربیت مدرس (نویسنده مسئول).
2 ** استاد، دانشگاه تربیت مدرس.
چکیده
چکیده در عصر اطلاعات یکی از مباحث فراروی مهندسی سازمانی، فرآیندمحوری کسبوکار است. شناخت مدیران عالی از فرایندهای سازمان و اندازهگیری سطح بلوغ فرآیندمحوری کسبوکار از مباحثی است که پژوهشهای متعددی در چند سال اخیر به خود اختصاص داده است. در این پژوهش، ابتدا ضرایب اهمیت ابعاد و شاخصهای فرآیندمحوری کسبوکار تعیین شده است. در مرحله بعد امتیاز میزان شاخصهای فرایندمحوری در بانکهای تجاری دولتی ایران محاسبه شد و با توجه به ضرایب اهمیت شاخصها، میزان فرایندمحوری در بانکهای تجاری دولتی ایران سنجیده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که میزان فرایندمحوری در بانکهای تجاری ـ دولتی ایران کمتر از 50 درصد است. بیشترین میزان فرایندمحوری با 29 درصد به بعد «باورها و نگرشها» و کمترین آنها به میزان 5/7 درصد به بعد «بهرهوری» فرایند تعلق گرفته است.
کلیدواژهها