TY - JOUR ID - 96061 TI - بررسی تأثیر آموزش ICT بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات JO - چشم انداز مدیریت دولتی JA - JPAP LA - fa SN - 2251-6069 AU - قنبری, سیروس AU - کریمی, ایمان AD - * دانشیار، مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان (نویسنده مسئول). AD - ** دانشجوی دکتری، مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا همدان. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 8 IS - 2 SP - 76 EP - 97 KW - آموزش KW - فناوری اطلاعات و ارتباطات KW - مدل پذیرش فناوری DO - N2 -      هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش ICT بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه کارکنان امور آب و فاضلاب شهر اراک هستند که تعداد 215 کارمند در دو گروه (آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده) به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد مدل پذیرش فناوری دیویس استفاده شد. نتایج نشان داد بین کارکنان آموزش‌گذرانده و آموزش‌نگذرانده در 5 متغیر مدل پذیرش فناوری تفاوت معنادار وجود دارد. بر اساس تحلیل داده‌ها، همه روابط بین متغیرهای مدل ساختاری گروه آموزش‌دیده با توجه به تأثیر آموزش، مثبت و معنادار به‌دست آمدند و با توجه به شاخص‌های برازش، مدل ساختاری پذیرش فناوری گروه آموزش‌دیده دارای برازش مناسب است و بر همین اساس قابلیت به‌کارگیری در جامعه موردنظر را دارد. UR - https://jpap.sbu.ac.ir/article_96061.html L1 - https://jpap.sbu.ac.ir/article_96061_5114397a6931ea8652cbfa38255b67de.pdf ER -