TY - JOUR ID - 94812 TI - تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی (مورد مطالعه: بانک پارسیان) JO - چشم انداز مدیریت دولتی JA - JPAP LA - fa SN - 2251-6069 AU - قلیچ‌لی, بهروز AU - حکیمی تهرانی, دل‌آرام AD - دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 4 IS - 1 SP - 85 EP - 106 KW - کلیدواژه‌ها: تسهیم دانش KW - کیفیت خدمات سازمانی DO - N2 - چکیده طی چند سال گذشته بحث‌های گسترده‌ای درباره اهمیت مدیریت دانش در جامعه ما صورت‌ گرفته است. مدیریت دانش و مفاهیم استراتژی مرتبط به‌عنوان اجزا مهم و ضروری برای سازمان‌ها به‌منظور بقا و حفظ توان رقابتی ترویج می‌شوند. بیشتر مدیران، دانش را به‌عنوان عامل اساسی بقای سازمان قلمداد می‌کنند، به هرحال دانش و تسهیم آن همواره یک دارایی باارزش و جز مهم تولید و خدمات بوده است. بر همین اساس این پژوهش درصدد آزمون و بررسی میزان رابطه تسهیم دانش و کیفیت خدمات واحدهای سازمانی بانک پارسیان بوده است که در این راستا رابطه پنج بعد تسهیم دانش ترتیبی، آشکار، پنهان، کارشناسی و استراتژیک و کیفیت خدمات سازمانی که شامل پنج بعد عوامل ملموس، قابلیت اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی می‌باشد را مورد بررسی قرار داده است. روش پژوهش، توصیفی همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش نیز روسای ادارات و کارشناسان واحدهای سازمانی بودند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بین تسهیم دانش و کیفیت خدمات سازمانی این بانک رابطه معناداری وجود دارد. کلیدواژه‌ها: تسهیم دانش؛ کیفیت خدمات سازمانی. UR - https://jpap.sbu.ac.ir/article_94812.html L1 - https://jpap.sbu.ac.ir/article_94812_614f0673942bd4b661f301c4048d402c.pdf ER -