%0 Journal Article %T الگویی برای یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزش عالی کشور %J چشم انداز مدیریت دولتی %I دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، ایران %Z 2251-6069 %A فیضی, کامران %A حنفی زاده, پیام %A نیلی احمدآبادی, محمدرضا %A علاءالدین, حمیده %D 2018 %\ 09/23/2018 %V 9 %N 4 %P 119-150 %! الگویی برای یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزش عالی کشور %K یادگیری‌الکترونیکی %K معادلات ساختاری %K مؤسسات آموزش عالی %R %X هدف این پژوهش، ارائه الگویی برای یادگیری­ الکترونیکی در کشور ایران است. این پژوهش، از نوع آمیخته بوده و در دو مرحله انجام شده­ است. مرحله اول؛ کاربردی توسعه­ ای با جامعه آماری خبرگان مطرح دانشگاهی حوزه یادگیری­ الکترونیکی، روش نمونه­گیری هدفمند-ملاک­ محور و روش­های گردآوری داده­، مطالعات کتابخانه­ ای و مصاحبه. مرحله دوم؛ همبستگی (معادلات ساختاری) با نمونه­­ آماری۳۷۶ نفری از اعضای هیأت ­علمی، مدیران و کارشناسان فنی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با ابزار گردآوری داده­ ها پرسشنامه محقق­ ساخته.نتایج حاصل از پژوهش تاثیر ابعاد تدوین، محتوا، پشتیبانی، راهبرد آموزشی، رابط کاربری، بازاریابی اینترنتی، فناوری، کانال ارتباطی، عوامل فردی بر رضایت کاربران و کارایی یادگیری‌‌الکترونیکیِ مؤسسات آموزش عالی ایران را تایید کرده ­است. همچنین متغیر کانال ارتباطی، بر محتوا و رضایت کاربران تأثیری مثبت و معنادار داشته و تأثیر مثبت و معنادار رضایت کاربران بر کارایی یادگیری ­الکترونیکی نیز تأیید شده­ است. %U https://jpap.sbu.ac.ir/article_96364_8fd87682ad0adcb362b6f02a23d82a40.pdf