%0 Journal Article %T بررسی تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی %J چشم انداز مدیریت دولتی %I دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، ایران %Z 2251-6069 %A حسینی, ابو الحسن %A تبسمی, امیر %A دادفر, زهرا %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 8 %N 1 %P 155-171 %! بررسی تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی %K کارکردهای مدیریت منابع انسانی %K عملکرد سازمانی %K قابلیت بازاریابی %R %X چکیده     پژوهش حاضر به تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی، با توجه به متغیر میانجی قابلیت بازاریابی، می­پردازد. این پژوهش ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﺪف ﻳﻚ پژوهش ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ جمع‌آوری داده‌ها، ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ- ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. جامعه آماری پژوهش، کلیه بانک‌ها و مؤسسه­های اعتباری استان مازندران است که از طریق نمونه­گیری غیراحتمالی، داده­ها از 26 بانک و مؤسسه اعتباری به‌صورت پرسشنامه جمع­آوری شد و ﻣﻮرد بررسی و تحلیل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری­ﺷﺪه و اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻲ تأییدی از روش معادلات ساختاری اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. پایایی پرسشنامه­ها، ﺑﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ، برای کارکرد مدیریت منابع انسانی 88 درصد، قابلیت‌های بازاریابی 89 درصد و عملکرد سازمانی 83 درصد به‌دست‌ آمد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ همچنین قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار می­گذارد. %U https://jpap.sbu.ac.ir/article_95972_5191b7cc1be8110c1cf9860bf36e039a.pdf