%0 Journal Article %T اعتبارسنجی مدل برندسازی سامانه (سیستم) منابع انسانی %J چشم انداز مدیریت دولتی %I دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، ایران %Z 2251-6069 %A بیگ, مینا %A رحمان سرشت, حسین %A شریف زاده, فتّاح %A حسینی گل افشانی, سید احمد %D 2021 %\ 12/22/2021 %V 12 %N 4 %P 30-51 %! اعتبارسنجی مدل برندسازی سامانه (سیستم) منابع انسانی %K برندسازی منابع انسانی %K سامانه مدیریت منابع انسانی %K برندسازی سامانه منابع انسانی %K برند کارفرما %K تکنیک معادلات ساختاری %R 10.48308/jpap.2021.102301 %X هدف: برند منابع انسانی، به­عنوان یک منبع مزیت رقابتی استراتژیک برای سازمان­ها، مبنایی برای بحث و تحقیق پژوهشگران حوزه مدیریت، در سال­های اخیر بوده است. درحالی­که اصطلاح "برند منابع انسانی" بیانگر شهرت یک سازمان و ارتباط آن با جامعه به طور عام و متقاضیان استخدام به طور خاص است؛ جهت بهره­مندی از مزایای بی­شماری که می­توان برای آن برشمرد، باید به حوزه برندسازی منابع انسانی وارد شد و ضمن شناسایی الزامات برندسازی موفق در حوزه منابع انسانی، از مدلی مناسب برای اجرایی­کردن هدف­ها و الزامات برندسازی منابع انسانی استفاده کرد.روش­ شناسی: این پژوهش در چارچوب رویکرد کمّی و با به­کارگیری روش معادلات ساختاری انجام شده است. برای جمع­آوری داده­ها به توزیع پرسشنامه محقق ساخته در چند شرکت پرداخته شده است و پس از جمع آوری داده­ها، بررسی و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم افزار ایموس پرداخته شده است.یافته­ها: یافته­ها ارائه مدلی شامل مقوله اصلی (سامانه منابع انسانی)، شرایط علّی (برند داخلی، برند سازمان، حمایت مدیران ارشد، استعدادیابی)، بستر حاکم (انگارش کارکنان به سازمان و سازمان به کارکنان، همسویی برنامه­های سامانه منابع­انسانی با راهبرد سازمان، محیط رقابتی و پویا)، شرایط مداخله­گر (قابلیت‌کنترل‌کارکنان مستعد، مطابقت سیستم منابع انسانی موجود، عدالت سازمانی، مدیریت عملکرد ، رفتارهای غیرشخصی در سازمان، فرهنگ سازمان مناسب)، راهبردها (برندسازی سامانه منابع انسانی، راهبرد فرآیندی) و پی­آمدها (فردی، سازمانی، ملّی و بین­المللی) است که ارتباط بین هریک از متغیرها، به عنوان فرضیه های پژوهش تایید شده است.  نوع مقاله: مقاله علمی.  %U https://jpap.sbu.ac.ir/article_102301_78e5081128cf047cb3b77fcae7293472.pdf