@article { author = {Mohammadi, Morteza and Sohrabi, Tahmoores}, title = {The Impact of Organizational Learning Culture on Empowerment: Mediated by Tacit Knowledge Sharing}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {8}, number = {4}, pages = {155-173}, year = {2017}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the relationship between organizational learning culture (OLC) and empowerment with tacit knowledge sharing. This is a descriptive correlational study clearly based on the structural equation modeling (SEM). The participants of this study were 220 professors and staff of Islamic Azad University that were selected via the random method. Data were collected via the standardized questionnaires. The reliability and validity of the questionnaires were obtained. Results of Pearson Correlation showed that all three variables, OLC, empowerment and tacit knowledge sharing, are mutually correlated with each other (P}, keywords = {Tacit Knowledge Sharing,Knowledge Sharing,Knowledge Management,Organizational Learning Culture,empowerment}, title_fa = {بررسی نقش فرهنگ یادگیری سازمانی در توانمندسازی کارکنان با میانجی‌گری انتقال دانش ضمنی}, abstract_fa = {امروزه نیروی انسانی به‌عنوان یک دارایی باارزش و محوری برای سازمان‌ها نگریسته می‌شود. سازمان‌ها به‌منظور کسب سطح بالاتری از عملکرد و موفقیت همواره به دنبال بهره‌گیری حداکثری از این دارایی ارزشمند سازمانی هستند. ازاین‌رو؛ سازمان‌ها به دنبال توانمندسازی نیروی انسانی خود به‌عنوان یک اصل مهم برای بقا و رقابت در عرصه متغیر کسب‌وکار کنونی می‌باشند. در این راستا؛ پژوهش حاضر به دنبال بررسی رابطه دو متغیر کلیدی شناخته‌شده فرهنگ یادگیری سازمانی و انتقال دانش ضمنی در رابطه با توانمندسازی کارکنان است.هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری در سازمان و توانمندسازی کارکنان  با در نظر گرفتن متغیر میانجی انتقال دانش ضمنی می‌باشد. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی- همبستگی صورت گرفته است. حجم نمونه تعداد 220 نفر از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند، که به‌صورت تصادفی انتخاب‌شده‌اند. ابزار مورداستفاده در ای پژوهش پرسشنامه‌های استاندارد فرهنگ یادگیری سازمانی ، توانمندسازی کارکنان و انتقال دانش ضمنی است، که پایایی آن‌ها از طریق آلفای کرونباخ به دست آمد و روش تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی مورداستفاده قرارگرفته است.  و داده‌ها نیز با بهره‌مندی از همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری تحلیل شدند.نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که فرهنگ یادگیری سازمانی نقش بسزایی در فراهم کردن بستر مناسب برای توانمندسازی کارکنان از طریق انتقال دانش ضمنی دارد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود همواره سازمان‌ها به دنبال دستیابی به فرهنگی و جوی مطلوب و حمایت‌کننده از یادگیری باشند.}, keywords_fa = {Tacit Knowledge Sharing,Knowledge Sharing,Knowledge Management,Organizational Learning Culture,empowerment}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96153.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96153_6fcc91d2e3f9960356f3e474b735b197.pdf} }