@article { author = {حسینی, ابو الحسن and تبسمی, امیر and دادفر, زهرا}, title = {}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {8}, number = {1}, pages = {155-171}, year = {2018}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی}, abstract_fa = {چکیده     پژوهش حاضر به تأثیر کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر عملکرد سازمانی، با توجه به متغیر میانجی قابلیت بازاریابی، می­پردازد. این پژوهش ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﺪف ﻳﻚ پژوهش ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ جمع‌آوری داده‌ها، ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ- ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. جامعه آماری پژوهش، کلیه بانک‌ها و مؤسسه­های اعتباری استان مازندران است که از طریق نمونه­گیری غیراحتمالی، داده­ها از 26 بانک و مؤسسه اعتباری به‌صورت پرسشنامه جمع­آوری شد و ﻣﻮرد بررسی و تحلیل ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری­ﺷﺪه و اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻲ تأییدی از روش معادلات ساختاری اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. پایایی پرسشنامه­ها، ﺑﺎ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ، برای کارکرد مدیریت منابع انسانی 88 درصد، قابلیت‌های بازاریابی 89 درصد و عملکرد سازمانی 83 درصد به‌دست‌ آمد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که کارکردهای مدیریت منابع انسانی بر قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ همچنین قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد سازمانی تأثیر مثبت و معنادار می­گذارد.}, keywords_fa = {کارکردهای مدیریت منابع انسانی,عملکرد سازمانی,قابلیت بازاریابی}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_95972.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_95972_5191b7cc1be8110c1cf9860bf36e039a.pdf} }