@article { author = {بیات, کریم and اذر, عادل}, title = {}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {7}, number = {4}, pages = {137-155}, year = {2016}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سنجش فرآیندمحوری کسب‌وکار در صنعت بانکداری ایران (مورد مطالعه: بانک‌های تجاری – دولتی ایران)}, abstract_fa = {چکیده     در عصر اطلاعات یکی از مباحث فراروی مهندسی سازمانی، فرآیندمحوری کسب­وکار است. شناخت مدیران عالی از فرایندهای سازمان و اندازه­گیری سطح بلوغ فرآیندمحوری کسب­وکار از مباحثی است که پژوهش­های متعددی در چند سال اخیر به خود اختصاص داده است. در این پژوهش، ابتدا ضرایب اهمیت ابعاد و شاخص­های فرآیندمحوری کسب­وکار تعیین شده است. در مرحله بعد امتیاز میزان شاخص‌های فرایندمحوری در بانک­های تجاری دولتی ایران محاسبه شد و با توجه به ضرایب اهمیت شاخص­ها، میزان فرایندمحوری در بانک­های تجاری دولتی ایران سنجیده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان می­دهد که میزان فرایندمحوری در بانک­های تجاری ـ دولتی ایران کمتر از 50 درصد است. بیشترین میزان فرایندمحوری با 29 درصد به بعد «باورها و نگرش­ها» و کمترین آنها به میزان 5/7 درصد به بعد «بهره­وری» فرایند تعلق گرفته است.}, keywords_fa = {فرآیندمحوری,فرایند تحلیل شبکه‌ای,ابعاد و شاخص‌ها}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_95878.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_95878_bf6274b052c6ef085301244c5f962d12.pdf} }