@article { author = {soleymani, mahdi and daneshfard, karamollah and najafbeygi, reza}, title = {Structural Model for Identifying Public Issues in Iran}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {15-38}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.96838}, abstract = {Purpose: Public issues are a widespread phenomenon and the weakness in their identification has led to inefficiency in government policies. Utilizing a comprehensive and Structural model for identifying public issues enables the country to fully identify priorities and strategies by knowing all the tools for controlling barriers and problems. This study presents a Structural model for identifying public issues in Iran.Design/ methodology/ approach:   In this study, content analysis has been employed and16 in-depth interviews with experts are used to answer the research questions. For data analysis, coding is done in three stages of basic, organizing, and pervasive theme network. Then, the designed model is tested by SEM method.Research Findings:  Data analysis results in 66 basic themes, 23 organizing themes, 6 pervasive themes, and theoretical model formation that is validated with SEM method.Limitations & Consequences:  Excessive and complex bureaucracies and the existence of some protective and information restrictions were the most important limitations of this study. Such restrictions reduce the amount of data to be analyzed. Future research in organizations with no limitations on data collection can increase the level of confidence and confidence in the results.Practical Consequences:  State actors, non-state actors, subject sensitivity, subject area, time course of event occurrence, and event-related costs affect the process of identifying public issues in Iran. Innovation or value of the Article:  The paper presents a comprehensive and action-based structural model and Ads research to identifying public issues and public policy.Paper Type: Research Paper}, keywords = {Issues Identification,Policy Making,Public Issues,structural model}, title_fa = {ارائه مدل ساختاری شناسایی مسائل عمومی در ایران}, abstract_fa = {هدف: مسائل عمومی پدیده­‌هایی وسیع و گسترده هستند که ضعف در شناسایی آنها موجب ناکارآمدی خط­‌مشی‌­های دولتی می­‌شود. استفاده از یک مدل ساختاری و جامع برای شناسایی مسائل عمومی، این فرصت را برای خط­‌مشی‌­گذاران کشور فراهم می­‌کند تا به تعیین و اجرای کامل اولویت­‌ها و راهبردها پرداخته شود. این پژوهش مدل ساختاری شناسایی مسائل عمومی در ایران را ارائه می‌­نماید.طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: برای جمع­‌آوری داده‌­ها، 16 مصـاحبه عمیـق بـا صاحب­نظران انجام شده و تحلیل آنها با کدگذاری طی سه مرحله شبکه مضامین پایه، سازمان­‌دهنده و فراگیر انجام شده است. سپس مدل طراحی شده با مدلسازی معادلات ساختاری آزمایش شد.یافته­‌های پژوهش: تحلیل داده‌­ها در نهایت به احصای 66 مضمون پایه، 23 مضمون سازمان‌­دهنده، 6 مضمون فراگیر و شکل­‌گیری مدل ساختاری انجامید.محدودیت­‌ها و پیامدها: بوروکراسی‌­های زائد و پیچیده و وجود برخی محدودیت­‌های حفاظتی و مطالعاتی از مهمترین محدودیت‌­های این پژوهش بود که چنین محدودیت‌­هایی باعث کاهش میزان داده‌­ها برای تحلیل می­‌شود. انجام پژوهش­‌های آینده بدون محدودیت­‌های ذکر شده در جمع‌­آوری داده­‌ها می‌­تواند سطح اطمینان و اعتماد به نتایج را فزونی بخشد.پیامدهای عملی: نتایج نشان می­‌دهد که بازیگران دولتی شامل دولت (قوه مجریه)، مجلس شورای اسلامی (قوه مقننه) و افراد و نهادهای قانون اساسی، بازیگران غیردولتی شامل گروه‌­های ذی‌نفع و گروه‌­های ذی‌نفوذ، و همچنین حساسیت موضوع، قلمرو موضوع، مقطع زمانی وقوع رویداد و هزینه ایجاد شده از طریق رویداد بر فرایند شناسایی مسائل عمومی در ایران تاثیرگذارند.ابتکار یا ارزش مقاله: مقاله، یک مدل ساختاری جامع و مبتنی بر عمل ارائه نموده و به تحقیقات شناسایی مسائل عمومی و خط­مشی­‌گذاری عمومی می‌­افزاید.نوع مقاله: مقاله پژوهشی }, keywords_fa = {خط­ مشی ­گذاری,شناسایی مسئله,مسئله عمومی,مدل ساختاری}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96838.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96838_89b3d9dd24ed5094ef364c16f097ab0e.pdf} } @article { author = {Khamehchi, Hamed and Jafarinia, Saeed}, title = {A Meta- Analysis of the Antecedents and Consequences of Talent Management in Government and Public Organizations}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {39-57}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.96851}, abstract = {Purpose: Human resources today is the most important factor in the success of their organizations. In this context, one way to achieve competitive advantage is talent and abilities of employees. Talent management in the organization is a very essential factor for optimum use of human resources. The purpose of this study was to identify the antecedents and consequences of talent management using a meta- analysis approach.Design/Methodology/Approach: The present study is descriptive in terms of purpose, practical in terms of usage and quantitative in terms of type of data. The study population consists of scientific articles and master`s thesis in the field of talent management from 2010 to 2019, that 40 cases were entered through meta-analysis process with a non- random purposive sampling method.Research Findings: Findings showed that among the talent management antecedents, respectively, the variables of Organizational Learning (0.741), human capital (0.699), strategic human resource management (0.666), rules and regulations (0.621), organizational social responsibility (0.617) and ethical leadership (0.597) had the high effect size (above 0.5). Also, among the consequences of talent management, respectively, reduce intention to quit (0.794), job security (0.780), human resource productivity (0.728), organizational trust (0.690), knowledge creation (0.676), job attachment (0.640), Replacement (0.629), organizational performance (0.564) and employee empowerment (0.550) had the high effect size (above 0.5).Limitations & Consequences: One of the limitations of the present study was the probability of publication bias, although detailed and in- depth investigations have been undertaken to identify relevant studies, but may have been overlooked.Practical Implications and Value of the Article: Meta- Analysis with combining different results quantitatively, helps to identify the antecedents and consequences of talent management more coherently and systematically. Also, Meta- analysis had made planning for improving talent management in the organizations more accurately and operationally, because it focus on variables that are more important instead of planning for a range of antecedents and consequences.}, keywords = {Talent management,Meta- analysis,Antecedents and Consequences}, title_fa = {فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای مدیریت استعداد در سازمان های دولتی و عمومی}, abstract_fa = {هدف: مدیریت استعداد نشان­‌دهنده تغییر پارادایمی از مدیریت منابع انسانی سنتی به مدیریت منابع ­انسانی نوین است که در برگیرنده توجه به نخبگان سازمانی است. امروزه اهمیت مدیریت استعداد در دنیای سازمانی به اندازه­‌ای است که از آن به عنوان نوعی سلاح پنهان در شکار استعدادها نام برده می­‌شود. بر این اساس هدف این پژوهش شناسایی پیشایندها و پیامدهای مدیریت استعداد در سازمان‎­های دولتی و عمومی با استفاده از رویکرد فراتحلیل است.طراحی/ روش‌­شناسی/ رویکرد: تحقیق حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نظر نوع استفاده کاربردی و از نظر نوع داده‌­ها، کمی است. جامعه مورد بررسی پژوهش، شامل مقالات علمی و پایان‌­نامه­‌های کارشناسی­ارشد در زمینه مدیریت استعداد از سال 1389 تا تابستان سال 1398 بود که 39 مورد با استفاده از روش نمونه‌­گیری غیرتصادفی هدفمند به عنوان نمونه وارد فرایند فراتحلیل شدند.یافته­‌های پژوهش: براساس نتایج فراتحلیل از بین پیشایندهای مدیریت استعداد، به ترتیب متغیرهای یادگیری سازمانی (0.741)، سرمایه انسانی (0.699)، مدیریت منابع انسانی راهبردی (0.666) و قوانین و مقررات (0.621) دارای بیشترین اندازه اثر بودند. همچنین از بین پیامدهای مدیریت استعداد، به ترتیب متغیرهای کاهش ترک شغل (0.794)، امنیت شغلی (0.780)، بهره­وری منابع انسانی (0.728) و  اعتماد سازمانی (0.690) دارای بیشترین اندازه اثر بودند.محدودیت­‌ها و پیامدها: از محدودیت­‌های پژوهش حاضر احتمال سوگیری انتشار می­‌باشد، اگرچه بررسی­‌های دقیق و عمیقی جهت شناسایی مطالعات مربوطه صورت پذیرفته است، اما امکان دارد پژوهشی نادیده گرفته شده باشد.پیامدهای عملی و ارزش مقاله: رویکرد فراتحلیل و ترکیب کمی نتایج مختلف به شناخت منسجم‌­تر و منظم‌­تر پیشایندها و پیامدهای مدیریت استعداد در سازمان­‌های دولتی و عمومی کمک می­‌نماید. فراتحلیل، برنامه‌­ریزی را برای ارتقای مدیریت استعداد دقیق‌­تر و عملیاتی­‌تر می‌نماید؛ زیرا به جای برنامه‌­ریزی برای طیف وسیعی از پیشایندها و پیامدها، بر متغیرهایی تمرکز دارد که دارای اهمیت بیشتری هستند.نوع مقاله: مقاله پژوهشی}, keywords_fa = {مدیریت استعداد,فراتحلیل,پیشایندها و پیامدها}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96851.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96851_2867fb0d940f08ae8470613bc2a4aa8d.pdf} } @article { author = {jafari, kazem and Damghanian, Hossein and Asgary, Naser}, title = {Explain horizontal coordination through the Human Resource Management Paradox Model}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {59-88}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.100646}, abstract = {Objective: The purpose of this study is to design a model for managing HR paradoxes in order to coordinate the HR processes. Approach: The present research is based on purpose, descriptive-explanatory and, based on the result, applied and in terms of quantitative-qualitative (mixed) data. The statistical population of the study is the Islamic Republic of Iran Air Force and the external paradoxes of human resources were analyzed to explain coordination in the description of assigned tasks. After identifying the main research question, an attempt was made to examine the research literature. The conceptual model framework was developed and exploratory interviews were conducted with 4 experts to confirm the initial pattern ratio and finally the research process was followed using Delphi method in three stages to develop and test the designed model.The samples were selected purposefully and by snowball method from experts and human resources experts. Results: According to the initial model of the study, 20 outer paradoxes were identified which were finally confirmed after deletions and additions and correction of 21 outer paradoxes, 10 paradoxes through the Synthesis strategy, 2 through the Temporal differentiation strategy, 2 through the Accept (Working through) strategy, 7 through the Spatial differentiation strategy, and 3 through the two strategies can be managed simultaneously. Constraints and Consequences: The most important limitation of the present study is the lack of applied research in the field of HR paradoxes. In addition, the proximity of the concepts of conflict, dilemma and paradox, and repeated need to explain the philosophical concepts has been holding each round of the Delphi panel. Practical implications: According to the research findings, resolving the human resource paradoxes and managing them will lead to human resource sustainability and internal and external coordination. Article Value: The present paper has led to an understanding of the external paradoxes of human resources in the Air Force, which leads to the discourse and improvement of paradox management conditions through defensive strategies and the generalization of its results to other organizations.}, keywords = {Coordination,External Human Resource Paradoxes,Paradox Management Model}, title_fa = {طراحی الگوی مدیریت پارادوکس‌های بیرونی منابع انسانی (مطالعه موردی: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران)}, abstract_fa = {هدف: هدف از این پژوهش، طراحی الگوی مدیریت پارادوکس­های منابع انسانی به منظور هماهنگی حوزه فرایندهای منابع انسانی است.رویکرد: تحقیق پیش­روی بر حسب هدف، توصیفی-تبیینی؛ و برمبنای نتیجه، کاربردی و برحسب داده (آمیخته) می­باشد. جامعه آماری تحقیق، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و پارادوکس­های بیرونی منابع انسانی به منظور تبیین هماهنگی در شرح وظایف محوله، تجزیه و تحلیل گردید. پس از مشخص شدن سؤال اصلی پژوهش، تلاش برای بررسی ادبیات پژوهش آغاز شد. و ضمن شکل­گیری چارچوب الگوی مفهومی پژوهش، با انجام مصاحبه‌های اکتشافی با ۴ نفر از صاحب‌نظران، الگوی اولیه تأیید و در نهایت به‌منظور توسعه و آزمون الگوی طراحی‌شده، با استفاده از روش دلفی در سه مرحله، فرایند تحقیق پیگیری شد. انتخاب نمونه­ها به صورت هدفمند و به‌ روش گلوله برفی از خبرگان و کارشناسان منابع انسانی انتخاب گردید.یافته‌ها: طبق الگوی اولیه پژوهش، تعداد 20 پارادوکس بیرونی شناسایی گردید که در نهایت پس از حذف و اضافات و اصلاح، تعداد 21 مورد پارادوکس بیرونی تأیید شدند که 10 مورد از پارادوکس­ها از طریق راهبرد ترکیب، 2 مورد از طریق راهبرد تفکیک زمانی، 2 مورد از طریق راهبرد پذیرش، 7 مورد از طریق راهبرد تفکیک فضایی و 3 مورد نیز توسط دو راهبرد به صورت همزمان قابل مدیریت هستند.محدودیت‌ها و پیامدها: مهم­ترین محدودیت در تحقیق پیش­روی عدم وجود تحقیقات کاربردی در حوزه پارادوکس­های منابع انسانی است. ضمن اینکه نزدیک بودن مفاهیم تعارض، معما با پارادوکس، نیازمند تشریح و تکرار مفاهیم فلسفی در برگزاری هر دور از پنل دلفی داشته است.پیامدهای عملی: برابر یافته­های تحقیق، حل و فصل پارادوکس­های منابع انسانی و مدیریت آنها منجر به پایداری منابع انسانی و هماهنگی درونی و بیرونی خواهد شد.ارزش مقاله: مقاله حاضر منتج به شناخت پارادوکس­های بیرونی منابع انسانی در نیروی هوایی شده که این موضوع منجربه گفتمان سازی و بهبود شرایط مدیریت پارادوکس­ها از طریق استراتژی­های تدافعی و تعمیم نتایج آن در سایر سازمان­ها می­شود.}, keywords_fa = {هماهنگی,پارادوکس‌های بیرونی منابع انسانی,الگوی مدیریت پارادوکس‌ها}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100646.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100646_76272f6a70d0648bbc43e91f53750a72.pdf} } @article { author = {Moazen, Bahman and Najaf Beigi, Reza and Mir Sepasi, Nasser and Pilehvari, Nazanin}, title = {Analysis of Behavioral Factors Affecting Organizational Health in the Public Sector}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {89-110}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.96876}, abstract = {Objective: The aim of this study is to identify the behavioral factors affecting organizational health and select the most effective ones and design a model related to it. This model has been studied in public sector organizations and the impact of these factors on organizational health has been reported. Another goal of this paper is to draw the attention of organizational health researchers to behavioral factors.Design / Methodology / Approach: In this study, with the help of previous research studies and the use of Delphi method, the most important behavioral factors that have a high validity were extracted. These factors were then summarized and divided into related categories using exploratory factor analysis. Also, by designing the structural equation model, the relevant model was constructed and tested.Findings: The structural equation model obtained in this study illustrates the impact of behavioral factors on organizational health. This model also divides these factors into three categories: cultural factors, spiritual factors, and leadership style factors, and measures the impact of each factor. Researchers who want to work on the health of organizations and, above all, improve it, can take advantage of this model.Limitations and Consequences: Due to the wide range of behavioral factors, it was not possible to study them fully in this study. Therefore, a specific time period of the articles was studied. It is also suggested that other aspects of behavioral factors be considered.Practical Consequences: The development of participatory culture in the organization can help improve its health.Initiative or Value of the Article: In this paper, the effect of behavioral factors on organizational health is illustrated in public sector organizations by studying extensive texts and constructing a tailored model. Since these organizations have a great impact on the lives of individuals in society, it is doubly important to pay attention to their health. This model also highlights the importance of paying attention to organizational behavior.Paper Type: Research Paper}, keywords = {Organizational Health,Behavioral Factors,public sector organizations}, title_fa = {تحلیل عوامل رفتاری تأثیرگذار بر سلامت سازمانی در بخش عمومی}, abstract_fa = {هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی عوامل رفتاری تأثیرگذار بر سلامت سازمانی و انتخاب مؤثرترین آن‌ها و طراحی مدل مربوط به آن می‌باشد. این مدل در سازمان‌های بخش عمومی مورد بررسی قرار گرفته و میزان تأثیرگذاری این عوامل بر روی سلامت سازمانی گزارش ‌شده است. از دیگر اهداف این مقاله سوق دادن توجه محققین سلامت سازمانی به‌سوی عوامل رفتاری می‌باشد.طراحی / روش‌شناسی/ رویکرد: در این پژوهش به کمک مطالعه پژوهش‌های پیشین و استفاده از روش دلفی اقدام به استخراج مهم‌ترین عوامل رفتاری که دارای روایی بالایی هستند گردید. سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، این عوامل تلخیص و به دسته‌های به هم مرتبط تقسیم شد. همچنین از طریق طراحی مدل معادلات ساختاری، اقدام به ساخت و آزمون مدل مربوطه گردید.یافته‌های پژوهش: مدل معادلات ساختاری به‌ دست ‌آمده در این پژوهش، میزان تأثیرگذاری عوامل رفتاری را بر روی سلامت سازمانی به تصویر کشیده است. این مدل ، همچنین، این عوامل را به سه دسته عوامل فرهنگی، عوامل معنوی و عوامل سبک رهبری تقسیم‌بندی نموده و تأثیر هر عامل را نیز سنجیده است. محققانی که بخواهند بر روی سلامت سازمان‌ها و در درجه اول بهبود آن کار کنند می‌توانند از این مدل بهره لازم را ببرند.محدودیت‌ها و پیامدها: به دلیل گستردگی عوامل رفتاری، مطالعه کامل آن‌ها در این پژوهش ممکن نبود. لذا بازه زمانی مشخصی از مقالات مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین پیشنهاد می‌گردد، سایر جنبه‌های عوامل رفتاری موردبررسی قرار بگیرد.پیامد‌های عملی: گسترش فرهنگ مشارکتی در سازمان می‌تواند به بهبود سلامت آن کمک کند.ابتکار یا ارزش مقاله: در این مقاله با بهره جستن از مطالعه متون گسترده و ساخت مدل برازش شده، تأثیر عوامل رفتاری بر سلامت سازمانی، در سازمان‌های بخش عمومی به تصویر کشیده شده است. از آنجایی ‌که این سازمان‌ها تأثیر زیادی بر زندگی آحاد افراد جامعه دارد، توجه به‌سلامت آن‌ها از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌باشد. همچنین این مدل، اهمیت توجه به رفتار سازمانی را بیش‌ازپیش روشن می‌سازد.نوع مقاله: مقاله پژوهشی}, keywords_fa = {سلامت سازمانی,عوامل رفتاری,سازمان‌های بخش عمومی}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96876.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_96876_e8030f152dec45fc1fabfdf0c2e1bb5e.pdf} } @article { author = {mohammadipour pamsari, masoumeh and Ghareche, Manijeh and Hajipour, Bahman and Alem Tabriz, Akbar}, title = {The Paradox of Growth and Failure: The Typology of SMEs Failure at the Organizational Growth Stage}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {111-131}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.100624}, abstract = {Objective: SMEs are the bloodstream of modern economies. These types of businesses are very important for governments because of their special nature and characteristics, and because they play an important role in providing the unemployment rate of countries and increasing the economic growth and development of societies. But despite the fact that failures occur in all businesses in different sizes, SMEs are exposed to greater threats. The purpose of this article is to typify the failure of small and medium-sized businesses in the growth phase of the organization, by examining the lived experiences of case studies.Design / Methodology / Approach: In this research, phenomenological analysis of multiple case studies has been used.Findings: The results of this typology show the role of organizational failure more than the other two types of individual and environmental failures and show that the predominant type of failure in SMEs located in the growth stage is organizational failure.Limitations and Consequences: This model can be both a warning and a guide for SMEs and pave the way for crisis prevention and upgrading internal organizational capabilities to prevent organizational failure in the growth phase.Practical Implications: The typology of failure in the growth phase of the organization can affect the policy direction of support institutions such as industrial estates and science and technology parks to support and properly guide these types of businesses.Initiative or value of the article: The article adds to managerial research by simultaneously evaluating the types of failures and the life cycle of the organization.Paper Type: Research Paper}, keywords = {Organization failure,Organizational life cycle growth stage,Individual/ Organizational/ Environmental level}, title_fa = {تناقض رشد و شکست؛ نوع شناسی شکست SME ها در مرحله رشد سازمانی}, abstract_fa = {هدف: کسب‌وکارهای کوچک­ و متوسط رونق هر اقتصاد و جریان خون اقتصادهای مدرن هستند. این نوع از کسب‌وکارها به سبب ماهیت و ویژگی‌های خاص خود و به دلیل اینکه سهم مهمی در تأمین نرخ بیکاری کشورها و افزایش رشد و توسعه اقتصادی جوامع دارند، برای دولت‌ها دارای اهمیت بسیار بالایی هستند. اما علی‌رغم اینکه شکست در تمامی کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف رخ می‌دهد، کسب‌وکارهای کوچک­و متوسط در معرض تهدیدهای بزرگ‌تری هستند. هدف مقاله حاضر، نوع‌شناسی شکست کسب‌وکارهای کوچک­ و متوسط در مرحله رشد سازمان، از طریق بررسی تجربیات زیسته موردهای مطالعاتی است.طراحی/روش‌شناسی/رویکرد: در این پژوهش از تحلیل پدیدارشناسانه در مورد پژوهی چندگانه استفاده ‌شده است.یافته‌های پژوهش: نتایج این نوع‌شناسی، نقش شکست سازمانی را نسبت به دو نوع دیگر شکست فردی و محیطی بارزتر می‌نماید و نشان می‌دهد که نوع غالب شکست، در کسب­وکارهای کوچک­ و متوسط واقع در مرحله رشد، از نوع شکست سازمانی است.محدودیت‌ها و پیامدها: این الگو می‌تواند هم هشدار و هم راهنمایی برای کسب‌وکارهای کوچک ­و متوسط بوده و راه را برای پیشگیری از بحران و ارتقای قابلیت‌های درون‌سازمانی جهت پیشگیری از شکست سازمان در مرحله رشد هموار نماید.پیامدهای عملی: نوع‌شناسی شکست در مرحله رشد سازمان می‌تواند مسیر سیاست‌گذاری‌های نهادهای حمایتی چون شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری را جهت حمایت و هدایت صحیح این نوع کسب‌وکارها تحت تأثیر قرار دهد.ابتکار یا ارزش مقاله: مقاله به پژوهش‌های مدیریتی با ارزیابی هم‌زمان انواع شکست و مرحله چرخه عمر سازمان می‌افزاید.نوع مقاله: مقاله علمی }, keywords_fa = {شکست سازمان,مرحله رشد چرخه عمر سازمان,سطح فردی/ سازمانی/ محیطی}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100624.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100624_d5096397021c429652fe342817ada859.pdf} } @article { author = {Rashidi, Fereydoun and Mogibi, Toraj and Jahangirfard, Majid and Mahdizadeh Ashrafi, Ali}, title = {Presenting a Virtuous Leadership Model in Order to Establish a Service-Oriented Culture in Bank Melli Iran}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {133-157}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.100625}, abstract = {Purpose: The present study was conducted with the aim of presenting a virtuous leadership model in order to establish a service-oriented culture in National Bank of Iran. Design / methodology / approach: The statistical population in the qualitative part of the research included academic experts and experts of the Central Bank of the Islamic Republic of Iran. Based on purposive sampling, 21 people were selected. The statistical population of the study included all the managers of Bank Melli Iran branches in a quantitative part. Based on factor analysis and multi-stage cluster sampling method, 310 people were selected. In a small part of face validity, content and structure validity were used to assess validity and Cronbach's alpha and combined reliability were used for reliability. In the quantitative part, Pearson correlation method with Spss-V23 software and structural equation modeling using Lisrel-V8.8 software were used. Findings: The results showed that the components of virtuous leadership in Bank Melli Iran included individual, managerial and communication components. Limitations and Consequences: Due to the multiplicity of research variables and the specific complexities of the research, for future research, other components of the variables should be carefully considered to make the other relationships of the variables as clear and comprehensive as possible. Practical implications: Virtuous leadership among bank managers ultimately wants to train developed and growing managers. Originality or value of the article: The present study adds to the existing knowledge in the field of virtuous leadership, and introduces a model that has a higher quality than other previous models.}, keywords = {virtuous leadership,service-oriented culture,National Bank of Iran}, title_fa = {ارائه مدل رهبری فضیلت‌گرا به منظور استقرار فرهنگ خدمت محوری در بانک ملی ایران}, abstract_fa = {هدف: پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل رهبری فضیلت­‌گرا به منظور استقرار فرهنگ خدمت محوری در بانک ملی ایران بود.طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: پژوهش، به لحاظ نوع داده‌­ها، از نوع آمیخته بود. جامعۀ ­آماری در بخش کیفی پژوهش، شامل خبرگان دانشگاهی و صاحب‌نظران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بودند که بر اساس نمونه‌­گیری هدفمند، 21 نفر انتخاب شدند. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کمی شامل تمامی مدیران شعب بانک ملی ایران بود که بر اساس تحلیل عاملی و روش نمونه‌­گیری خوشه‌­ای چندمرحله‌ای، 310 نفر انتخاب شدند. در بخش کمی از روایی صوری، محتوا و سازه برای سنجش روایی استفاده شد و برای پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد. در بخش کمی، از روش همبستگی پیرسون با نرم ­افزار Spss-V23 و مدل­سازی معادلات ساختاری با استفاده از نر­م افزار Lisrel-V8.8 استفاده شد.یافته‌های پژوهش:  نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که مولفه­‌های رهبری فضیلت­گرا در بانک ملی ایران شامل، مولفه­‌های فردی، مدیریتی و ارتباطی بود.محدودیت‌ها و پیامدها: به دلیل تعدد متغیرهای پژوهش و پیچیدگی‌های خاص پژوهش، برای پژوهش‌های آینده باید سایر مؤلفه‌های متغیرها به­‌طور دقیق بررسی شوند تا دیگر روابط متغیرها هر چه شفاف­تر و جامع‌­تر شناخته شود.پیامدهای عملی: رهبری فضیلت‌گرا در بین مدیران بانک نهایتا می‌خواهد به تربیت مدیرانی توسعه یافته و بالنده برسد.ابتکار یا ارزش مقاله: پژوهش حاضر به دانش موجود در حوزه­‌ی رهبری فضیلت‌گرا اضافه می‌­نماید، و مدلی را معرفی می­‌کند که نسبت به سایر مدل‌­های قبلی از کیفیت بیشتری برخوردار است.نوع مقاله: مقاله علمی }, keywords_fa = {رهبری فضیلت‌گرا,فرهنگ خدمت محوری,بانک ملی ایران}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100625.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100625_08541af611c6cad64d75724ecdb87204.pdf} } @article { author = {Samadzadeh, Masuod and Givarian, Hasan and Rabieemandajin, Mohammad Reza and Hashemzadeh Khorasani, Gholamreza}, title = {Providing a Strategic plicy model for IT outsourcing}, journal = {Public Administration Perspective}, volume = {11}, number = {4}, pages = {159-178}, year = {2020}, publisher = {Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Iran}, issn = {2251-6069}, eissn = {2645-4157}, doi = {10.48308/jpap.2020.100634}, abstract = {Purpose: The aim of the present study was to provide a model for the strategic outline of IT outsourcing; The research method was mixed exploratory Design / methodology / approach: The statistical population of the qualitative part of the research included IT experts as well as experts in the field of investment and development of Islamic Azad University. To determine the samples of this research and to determine this group of experts, 16 non-random sampling methods were used. The second group of the statistical population of this study, including all employees, managers and senior experts in the field of information technology and the Vice Chancellor for Development and Investment of Islamic Azad Universities in Tehran, was 156 people. He was selected as the subject. To collect the data, semi-structured interview tools and a researcher-made questionnaire were used. The data analysis method in the qualitative part of fuzzy Delphi technique was based on thematic analysis method.Findings: The results of the research showed that strategic mapping has three components: analysis and compilation of mapping, implementation of strategic mapping and evaluation of strategic mapping, finally, the fit of the model showed that the final research model had a good fit.Limitations and Consequences: Due to the multiplicity of research variables and the specific complexities of the research, other components of the variables should be carefully considered for future research so that the other relationships of the variables are more transparent and comprehensive.Practical implications: Special attention will be paid to the evaluation of the developed policy in stopping, changing the direction and formulating complementary policies.Originality or value of the article: The outsourcing organization will outsource its policy to outsourcing. This is one of the most important components in the field of information technology outreach due to the dispersion and different conditions prevailing in organizations. Especially the Islamic Azad University, which has a very high distribution.Paper Type: Research Paper}, keywords = {Policy,Outsourcing,Information Technology,Strategy}, title_fa = {ارائه الگوی خط‌مشی‌گذاری استراتژیک برون‌سپاری فناوری اطلاعات}, abstract_fa = {هدف: مطالعه حاضر با هدف ارائه الگوی خط‌مشی‌گذاری استراتژیک برون‌سپاری فناوری اطلاعات، انجام شد. طراحی/ روش‌شناسی/ رویکرد: روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان فناوری اطلاعات و همچنین خبرگان حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی بود. برای تعیین نمونه­‌های این پژوهش و تعیین این گروه از خبرگان از روش نمونه‌­گیری غیرتصادفی هدفمند به تعداد 16نفر استفاده شد. گروه دوم از جامعۀ آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان، مدیران و کارشناسان ارشد حوزه فناوری اطلاعات و معاونت توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهر تهران به تعداد 156 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه­‌گیری تصادفی مرحله‌ای، 156 نفر به­‌عنوان آزمودنی انتخاب شد. برای گردآوری داده‌ها از ابزارهای مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد. روش تحلیل داده‌­ها در بخش کیفی تکنیک دلفی فازی مبتنی بر روش تحلیل مضمون بود.یافته‌های پژوهش: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که خط‌مشی‌گذاری استراتژیک دارای سه مؤلفه تجزیه‌وتحلیل و تدوین خط‌مشی، اجرای خط‌مشی‌گذاری استراتژیک و ارزیابی خط‌مشی استراتژیک می‌باشد و در نهایت شاخص‌های برازش مدل نشان داد که مدل نهایی پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار بود.محدودیت‌ها و پیامدها: به دلیل تعدد متغیرهای پژوهش و پیچیدگی‌های خاص پژوهش، برای پژوهش‌های آینده باید سایر مؤلفه‌های متغیرها به­‌طور دقیق بررسی شوند تا دیگر روابط متغیرها هر چه شفاف­تر و جامع­تر شناخته شود.پیامدهای عملی: توجه ویژه به ارزیابی در خط‌مشی تدوین‌ شده در توقف، تغییر مسیر و تدوین خط‌مشی‌های مکمل نقش بسزایی خواهد داشت.ابتکار یا ارزش مقاله: سازمان برون‌سپارنده در امر برون‌سپاری به انجام سیاست‌گذاری مختص سازمان خود بپردازد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مقوله برون‌سپاری فناوری اطلاعات توجه به پراکندگی و شرایط متفاوت حاکم بر سازمان‌ها می‌باشد. خصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی که از پراکندگی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.نوع مقاله: مقاله پژوهشی}, keywords_fa = {خط مشی گذاری,برون سپاری,فناوری اطلاعات,استراتژی}, url = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100634.html}, eprint = {https://jpap.sbu.ac.ir/article_100634_5f13663f2566d56e93907f05ac0c1173.pdf} }