Document Type : Research Article (with quantitative approaches)

  1. . قرآن کریم
  2. آرمسترانگ، مایل (1385). مدیریت عملکرد راهبردهای کلیدی و راهنمای عملی. ترجمه سعید صفری و امیر وهابیان. انتشارات جهاد دانشگاهی.
  3. ظایازی، سیدمحمدعلی (1380). جامعیت قرآن: پژوهشی استنادی و تحلیلی از مسئله جامعیت و قلمرو آن. رشت: کتاب مبین. چاپ سوم.
  4. بزاز جزایری، سیداحمد (1378). ضرورت ارزیابی عملکرد در سازمان‌ها. تدبیر، (98)، 41-36.
  5. رضائیان، علی (1385). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات سمت، چاپ هشتم.
  6. رضائیان، علی و گنجعلی، اسدالله (1390). مدیریت عملکرد. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
  7. زارع حمید (1382). معیارها و اصول ارزیابی عملکرد در متون دینی اسلامی. فرهنگ مدیریت، 1(4) ، 139-155.
  8. زارعی متین حسن (1386). مدیریت منابع انسانی. تهران: بوستان کتاب. چاپ دوم.
  9. جوادی آملی، عبدالله (1382). تسنیم. جلد 5، قم: اسراء.
  10. جوادی آملی، عبدالله (1385). تسنیم. جلد 8، قم: اسراء چاپ اول.
  11. خسروی، امیر (1384). مروری بر ارزیابی عملکرد کارکنان. مجله توسعه مدیریت، 69، 17- 22.
  12. خوشدل مفرد، حسین (1382). عمل صالح در قرآن، آثار، مقتضیات و موانع. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق علیه السلام.
  13. جعفری، سیدحسین محمد (1388). مفهوم عمل در نظام اخلاقی قرآن. ترجمه مینا اسکویی، سفینه، 7(25).
  14. سوزنچی، حسین (1384). قیامت: پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی. تهران: مدرسه.
  15. مطهرى، مرتضى (1372). عدل الهى. قم: انتشارات صدرا، چاپ هفتم.
  16. طباطبائی، محمد حسین (1374). تفسیر المیزان. ترجمه‌ سید محمدباقر موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامى جامعه‏ مدرسین حوزه علمیه قم.
  17. جوانعلی آذر، مرتضی و مسعودی پور، سعید (1390). بازشناسی مفهوم نخبگی در قرآن کریم و تبیین موضوعات مرتبط با آن. نخستین همایش هم اندیشی ملی در امور نخبگان کشور.
  18. قرائتى، محسن (1383). تفسیر نور. تهران: ‏مرکز فرهنگى درس‌هایى از قرآن.
  19. مکارم شیرازى، ناصر و همکاران (1374). تفسیر نمونه‏. قم: دار الکتب الإسلامیة.
  20. Anscombe, E. (2000). Intention (reprint), Cambridge, MA: Harvard University Press.
  21. Collings David G. and Geoffrey Wood, (2009). Human resource management: a critical approach, Routledge.
  22. Dobbins, G. H., Cardy, R. L. and Carson, K. P. (1991). `Examining fundamental assumptions: A contrast of person and system approaches to human resource management'.
  23. Eccles, R. G. (1991). The performance measurement manifesto', Harvard Business Review, 131-137.
  24. Ferris, G.R., King, T.R., (1991). Politics in human resources decisions: a walk on the dark side. Organizational Dynamics, 20, 59-71.
  25. Lam, S.S.K., schaubroeck, V. (1999). Total quality management and performance appraisal: an experimental study of process versus results and group versus individual approaches. Journal of Organizational Behavior, 20, 445-457
  26. Liden, R.C., Tewksbury, T.w., (1995). Empowerment and work teams. In Handbook of Human Resource Management, Ferris GR, Rosen SD, Barnum DT (eds). Blackwell Publication, Inc: Cambridge, MA.
  27. Luthans, F., Avolio, B.J., Walumbwa,F.O., Li,W.(2005). The psychological capital of chinese workers: exploring the relationship with performance. Management and organization review, 2, 249-71
  28. Manz CC, Sims HP Jr. (1987). Leading workers to lead themselves: the external leadership of self -managing work teams. Administrative Science Quarterly, 32, 106-128.
  29. Minton, E. A., & Khale, L. R. (2014). Belief Systems, Religion, and Behavioral Economics.
  30. Moullin, M. (2002). Delivering excellence in health and social care: Quality, excellence, and performance measurement. Open University Press.
  31. Nanni, A. J., Dixon, J. R., & Vollmann, T. E. (1990). Strategic control and performance measurement. Journal of Cost Management, 4(2), 33-42.
  32. Neely, A. D., Adams, C., & Kennerley, M. (2002). The performance prism: The scorecard for measuring and managing business success. London: Prentice Hall Financial Times.
  33. Susman JI. (1976). Autonomy at Work: A Socio-Technical Analysis of Participative Management. Praeger: New York.
  34. Waldman, D. A. and Kenett, R. S. (1990). `Improve performance appraisal', HRMagazine, 66-69.