ارائة مدل نظام خط مشي گذاری توسعة کارآفريني

علي داوری

چکیده


افزایش سطح فعاليت های کارآفرینانه و توسعة کارآفرینی در یک جامعه، به ایجاد محيطی پيش برنده برای افزایش تعداد کارآفرینان و راه اندازی و رشد شرکتها نياز دارد. در کشور ما در شرایط فعلی به دلایلی مانند ترکيب جمعيتی جوان کشور، ترویج کارآفرینی و بسترسازی برای آن میتواند راهگشا باشد. بر این اساس در سالهای اخير، این موضوع مورد توجه دولت قرار گرفته است. این پژوهش با هدف توسعة یک مدل بومی نظام خط مشی گذاری توسعة کارآفرینی و سپس ارزیابی مناسب بودن این مدل مفهومی انجام شده است. باتوجه به شرایط ایران در مدل ارائه شده بر بهبود محيط کسب و کار به عنوان رکن خط مشی گذاری توسعة کارآفرینی تاکيد شده است تا نتایج کوتاه مدت و بلندمدت در این زمينه محقق شود. این پژوهش از نوع توصيفی اکتشافی است. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه با مقياس -ليکرت است. نمونه آماری پژوهش، 120 نفر از اساتيد خط مشی گذاری، توسعة کارآفرینی و کارشناسان خبرة وزارت خانه های کار، اقتصاد و صنایع در حوزة کارآفرینی در شهر تهران بوده اند. نتایج حاصل از پژوهش، مناسب بودن این مدل مفهومی و روابط آن را نشان میدهد. در پایان نيز پيشنهادهایی برای بهبود توسعة کارآفرینی ارائه شده است.

واژگان کلیدی


توسعة کارآفريني؛ خط مشي گذاری توسعة کارآفريني.

تمام متن:

PDF

ارجاعات

  • در حال حاضر ارجاعی نیست.