ارائه مدل‌های چند سطحي در زمينه افزايش سطح استفاده از خدمات

مریم اخوان خرازیان

چکیده


چكيده

     مقاله حاضر در پي پاسخ به اين سؤال است كه عامل «كيفيت ارائه‌شده» چه نقشی در سطح استفاده مردم از خدمات دارد. براي پاسخ به اين سؤال از اطلاعات گزارش‌های موجود و نظرسنجی استفاده‌ شد؛ درنهایت با استفاده از نرم‌افزار HLM، مدل‌سازی و تجزيه‌وتحليل چند‌سطحي فرضيه‌ها صورت گرفت. نتايج نشان داد، عوامل 25‌گانه‌اي كه براي اندازه‌گیری كيفيت خدمات استفاده شده‌اند بر رابطه بين رشد كمي زیرساخت‌های ارائه خدمت و سطح استفاده مردم اثرگذار هستند.


واژگان کلیدی


كيفيت خدمات؛ سطح استفاده؛ تجزیه‌وتحلیل چند‌سطحي.

تمام متن:

PDF

منابع و مآخذ مقاله


. آمار و داده‌هاي عملكردي نظام پرداخت بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران http://www.cbi.ir/page/2484.aspx.

Essinger, J. (1999). The Virtual Banking Revolution. Thomas business press

Chinho L, Conghoang N. (2011). Exploring e-payment adoption in Vietnam and Taiwan, 51(4), 41-55.

Garvin, D. A. (2007). The Competing on the Eight Dimensions of Quality. Harvard Business Review, 65(6), 42-65.

Johneston R. (1997). Identify the Critical Determinants of Service Quality in Retail Banking: Importance and Effect. International Journal of Bank Marketing, 15(4), 111-114.

Joseph, M., Irahim, E., Ibeh., K. (2006). The Customers perception of electronic service delivery in the UK retail banking sector. International journal of bank marketing, 24(7), 745-493.

Mols, N.P. (2000). The internet and services marketing - the case of Danish retail banking. Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy 10(1), 7-18.

O'mahony, D., Peirce, M. & Tewari, H. (2001). Electronic payment for e-commerce. Edition S, editors: Artech House, Inc. Canton; 33 -48.

Parassuraman A, Zeithaml V. A., & Berry L. L. l. (1991). Underestanding Customer Expectation of Service. Sloan Management Review, 32(3), 39-48.

Parasuraman A, Zeithaml V. A., & Berry L. L. (1994). Reassessment of explanation as a comparison standard in measuring service quality: implication for future research. Journal of Marketing, 10(1), 5869-.

Sevgi Ö., Gayani B. Ray H. (2010). Facilitating the adoption of e-payment systems: theoretical constructs and empirical analysis. Journal of Enterprise Information Management, 23(1), 30-50

Banking automation, (2009). Bulletin, www.spinnaker.co.uk


ارجاعات

  • در حال حاضر ارجاعی نیست.